Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGündüz, Yüksel
dc.contributor.authorBalyer, Aydın
dc.date.accessioned2019-02-08T12:34:12Z
dc.date.available2019-02-08T12:34:12Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/download/article-file/304175
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5400
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, müdürlerin mesleklerini yürütürken ihtiyaç duydukları öğrenme ihtiyaçlarını belirlemeye çalışmaktır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2010–2011 eğitim-öğretim yılında İstanbul İli Asya yakasında bulunan ilk ve ortaöğretimde çalışan okul müdürleri oluşturmaktadır. Örneklemini ise evrenden “rastlantısal örneklem” yöntemi ile seçilen Kadıköy, Kartal, Maltepe ve Üsküdar ilçelerinde görev yapan 185 ilk ve ortaöğretim müdürü oluşturmaktadır. Araştırma nicel bir araştırma olup, veriler Kajs, Decman, Cox, Wilman ve Ramon (2002) tarafından geliştirilen 31maddelik bir liste ile toplanmıştır. Listeyle elde edilen veriler, frekans, yüzde, Mann Whitney “U” testi, Kruskal wallis testi ile çözümlenmiştir. Müdürlerin Liste’de belirtilen öğrenme ihtiyaçlarına ilişkin maddelere katılımları genel olarak “yüksek” ve “orta” düzeyde olmuştur. Müdürler, görevlerine ilişkin, orta ve yüksek düzeyde öğrenme ihtiyacı içinde bulunduklarını ifade etmişlerdir. Müdürlerin öğrenme ihtiyaçlarına ilişkin görüşleri arasında, cinsiyet, kıdem, eğitim ve okul türü değişkenine göre anlamlı farklılıklar bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine professional learning needs of school principals. Descriptive method was applied. The universe of the study is the principals who work at primary and secondary schools in Asian part of Istanbul Province in the academic year of 2010-2011. The sampling of the study is the 185 primary and secondary school principals who were chosen by “randomly sampling” method in Kadıköy, Kartal, Maltepe and Üsküdar townships. The study was carried out quantitively and data were collected with a list 31-item-list developed by Kajs, Decman, Cox, Wilman and Ramon (2002) with their written permission. The data that collected with the list was analyzed with frequency, percentage, Mann Whitney U test and Kruskal Wallis. Participation of the principals to the items on the list generally “high” and “medium“ level. The principals feel high and medium level professional learning needs. There are also significant difference between the needs of them according to their sex, length of service, education and school type
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMüdüren_US
dc.subjectGörev
dc.subjectÖğrenme İhtiyacı
dc.subjectPrincipal
dc.subjectDuty
dc.subjectLearning Need
dc.titleOkul müdürlerinin öğrenme ihtiyaçlarının belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermining professional learning needs of school principalsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentArtvin Çoruh Üniversitesi, Eğitim Fakültesien_US
dc.departmentYıldız Teknik Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksek Okulu
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.startpage230en_US
dc.identifier.endpage246en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster