Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTEMELLİ, Aysel; KURT, Murat
dc.date.accessioned2019-02-08T12:42:07Z
dc.date.available2019-02-08T12:42:07Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationen_US
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/download/article-file/304176
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5401
dc.descriptionThis study was conducted with the aim of determination of level of information and opinion of students of Ataturk University, Kazım Karabekir Education Faculty and Science Faculty, Biology and Chemistry departments, about transgenic products (GMO), in Erzurum province. Scanning model was used in the study. Universe of this study consists of students from K. Karabekir Education Faculty and Science Faculty, Biology and Chemistry Departments, through the term 2009-2010. The sample of the study involves 525 students from the above mentioned departments, in 1st, 2nd, 3rd, and 4th grades. Frequency (f) and percentage (%) values were used for determination of information and opinion of students about GMO. Students’ answers to GMO questions and opinions were evaluated with independent group t test for department and major, sex, and faculty variables, while one way ANOVA, Tukey HSD multiple comparison and Tukey HSD homogenous subsets were used to compare the answer and opinions for grade level variables. It is tried to determine whether differences between groups were significant. Results of the studies suggest that (i) students do not have enough knowledge about transgenic products, (ii) they tend to be dignified about usage of GMO products due to a lack of scientific based information, and (iii) we need to inform them about GMO productsen_US
dc.description.abstractBu araştırma, Erzurum Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi ile Fen Fakültesi Biyoloji ve Kimya bölümü öğrencilerinin transgenik ürünler (GDO) hakkındaki bilgi düzeyleri ve görüşlerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Bu araştırmanın evrenini, Atatürk Üniversitesi, K. Karabekir Eğitim Fakültesi Biyoloji ve Kimya Eğitimi Anabilim Dalları ile Fen Fakültesi Biyoloji ve Kimya Bölümlerinde 2009-2010 yılında öğrenim gören öğrenciler oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini ise, K. Karabekir Eğitim Fakültesi Biyoloji ve Kimya Eğitimi Anabilim Dalları ile Fen Fakültesi Biyoloji ve Kimya Bölümlerinin 1., 2., 3. ve 4. sınıflarında öğrenim gören toplam 525 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin GDO bilgisi ve görüşlerine yönelik değerlerin belirlenmesinde frekans (f) ve yüzde (%) değerleri kullanılmıştır. Öğrencilerin GDO sorularına verdikleri cevaplar ve görüşler bölüm ve anabilim dalı, cinsiyet ve fakülte değişkenleri açısından bağımsız gruplar t testi ile sınıf düzeyi değişkenleri açısından da Tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve Tukey HSD çoklu karşılaştırma testti ve Tukey HSD Homogenous Subsets’ten yararlanılarak değerlendirilmiştir. Gruplar arasındaki farkın anlamlılık düzeyi belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin transgenik ürünler konusunda sahip oldukları bilginin yeterli olmadığı, GDO ürünlerin kullanımı konusuna bilimsel temellere dayalı bilgiye sahip olmadıklarından dolayı temkinli yaklaştıkları ve ürünleri ile ilgili bilgilendirilmeleri gerektiği sonucuna varılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGenetik Yapıları Değiştirilmiş Organizma, Transgenik, Bilgi, Görüşen_US
dc.titleÜniversite Öğrencilerinin Transgenik Ürünler (GDO) Konusundaki Bilgi ve Görüşlerinin Belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermination of Information and Opinion of University Students about Transgenic Products (GMO)en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalDetermination of Information and Opinion of University Students about Transgenic Products (GMO)en_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.startpage247en_US
dc.identifier.endpage261en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster