Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBÜTÜNER, Suphi Önder; UZUN, Salih
dc.date.accessioned2019-02-08T12:45:47Z
dc.date.available2019-02-08T12:45:47Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationen_US
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/download/article-file/304177
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5402
dc.description.abstractBu çalışma, ilköğretim Fen ve Teknoloji dersindeki öğrencilerin matematiksel bilgilerinin fen konularının öğretimine yönelik etkilerini Fen ve Teknoloji dersi öğretmenlerinin tecrübeleri doğrultusunda ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Çalışmada, var olan durumu ortaya koymaya yönelik olarak tarama modeline dayalı betimsel yöntem kullanılmıştır. Çalışmada, veri toplama aracı olarak 4 sorudan oluşan bir yazılı mülakat formu kullanılmış, 2009–2010 eğitim öğretim yılında Trabzon ilindeki sekiz farklı devlet ilköğretim okulundaki toplam 11 öğretmene uygulanmıştır. Çalışmada ilköğretim Fen ve Teknoloji dersi öğretmenlerinin karşılaştığı problemler; sıkıntı yaşanan fen konuları, sıkıntının yaşanmasına neden olan matematiksel bilgi eksikliği, sıkıntıların fen öğretimine yansımaları ve sorunların çözümüne yönelik öğretmen önerileri temalarında değerlendirilmiştir. Verilerin analizinde nicel veri çözümleme teknikleri de kullanılmıştır. Nitel şekilde analiz edilen verilerden elde edilen bulgular, öğrencilerin yetersiz matematiksel geçmişlerinin fen öğretimi ve öğrenimine olumsuz etkileri olduğunu ortaya koymuştur. Fen öğretimi sırasında matematik temelli sıkıntıların en fazla kuvvet ve hareket ünitesinde yaşandığı, bu sıkıntıların öğrencilerin oran-orantı konusundaki bilgi eksikliğinden kaynaklandığı tespit edilmiştir. Çalışmaya katılan öğretmenler, Fen ve Teknoloji dersi öğretimi sırasında yaşanan matematik temelli sıkıntıların; zaman kaybına, performans ve motivasyon düşüklüğüne yol açtığını ifade etmişlerdir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFen ve teknoloji, matematiksel sıkıntılar, fen öğretimien_US
dc.titleFen Öğretiminde Karşılaşılan Matematik Temelli Sıkıntılar: Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Tecrübelerinden Yansımalaren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.startpage262en_US
dc.identifier.endpage272en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster