Öğretmen Adaylarının Öğretmen Kişilik Özelliklerine Yönelik Algılarının İncelenmesi
Abstract
Bu araştırmada, öğrencilerin “Öğretmen Kişilik Özelliklerine” ilişkin algıları incelenmiştir. Araştırmada gerekli veriler, “Öğretmen Kişilik Özellikleri Ölçeği (ÖKÖÖ)” ve “Kişisel Bilgi Formu” kullanılarak elde edilmiştir. Toplanan veriler üzerinde bağımsız gruplar için t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve Tukey testi yapılmıştır. Araştırma sonucunda, program türüne göre İngilizce öğretmenliği lisans programı öğrencilerinin lehine; cinsiyete göre kız öğrencilerin lehine; ilköğretimi ve ortaöğretimi okudukları bölgeye göre şehir lehine; ailede öğretmen bulunmasına göre ailesinde öğretmen olanların lehine; ailenin gelir düzeyine göre geliri 750-1500 TL ile 2001-2500 TL ve geliri 750-1500 ile 2501-3000, arasında geliri 750-1500 olanların lehine, geliri 2001-2500 ile 3001 TL ve yukarısı ve geliri 2501-3000 ile 3001 TL ve yukarısı arasında geliri 3001 TL ve yukarısı olanların lehine; anne eğitim düzeyine göre anne eğitim düzeyi ilkokul olanların lehine; baba eğitim düzeyine göre baba eğitim düzeyi ilkokul olanların lehine ve kardeş sayısına göre kardeş sayısı 4 olanların lehine anlamlı farklılıklar belirlenmiştir.
Source
Kuramsal Eğitimbilim DergisiVolume
5Issue
2Collections
- Cilt 5 : Sayı 2 [7]