Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYÜKSEL, Mehmet
dc.date.accessioned2019-02-13T07:03:56Z
dc.date.available2019-02-13T07:03:56Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationen_US
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/download/article-file/304190
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5415
dc.descriptionThe aim of this study was to determine computer trainees’ attitudes toward computer. The sample consisted of 132 (47 male and 85 female, their age ranging from 15 to 65) computer trainees who take courses on computer in Tarsus Public Education Center and Evening School in the 2010-2011 academic year. In order to determine trainees’ attitudes toward computer, the “Computer Attitude Scale” developed by Loyd and Gressard (1984) and adapted into Turkish by Çalıkoğlu and Berberoğlu (1991) was administered online. The scale was administered to the same trainees twice both at the beginning and the end of the course. The data were analyzed through SPSS 15.0. According to the results, there were significant differences in trainees’ attitudes toward computer with regard to their levels of education, computer experience, and computer ownership. On the other hand, it was found out that their attitudes toward computer significantly differ on their age at the beginning of the course while they did not at the end of the course.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, bilgisayar kursiyerlerinin bilgisayara yönelik tutumlarını belirlemektir. Araştırmanın örneklemini 2010–2011 eğitim-öğretim yılında Tarsus Halk Eğitim Merkezi ve Akşam Sanat Okulu’nda bilgisayar kurslarına devam eden 132 (47 erkek ve 85 kadın, yaş aralığı 15-65) kursiyer oluşturmaktadır. Çalışmada kursiyerlerin bilgisayara yönelik tutumlarını belirlemek için Loyd ve Gressard (1984) tarafından geliştirilen, Berberoğlu ve Çalıkoğlu (1991) tarafından Türkçeye uyarlanan “Bilgisayar Tutum Ölçeği” web tabanlı olarak uygulanmıştır. Ölçek kurs başında ve sonunda olmak üzere aynı kursiyerlere iki kez uygulanmıştır. Elde edilen veriler, SPSS 15.0 paket programında analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre kursiyerlerin eğitim düzeyleri, bilgisayar deneyimleri ve bilgisayar sahiplikleri ile bilgisayara yönelik tutumları arasında anlamlı farklar vardır. Öte yandan, kurs başında kursiyerlerin tutumları ile yaşları arasında anlamlı farklar bulunmuşken, kurs sonunda anlamlı bir fark bulunamamıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectbilgisayara yönelik tutumlar, bilgisayar kursu, yetişkin kursiyerler, halk eğitim merkezi, web tabanlı anketen_US
dc.titleBilgisayar Kursiyerlerinin Bilgisayara Yönelik Tutumlarının İncelenmesi: Tarsus Halk Eğitim Merkezi Örneğien_US
dc.title.alternativeAn Investigation of Computer Trainees’ Attitudes Toward Computer: A Case from Tarsus Public Education Centeren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.startpage223en_US
dc.identifier.endpage236en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster