Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDURUALP, Ender; DURUALP, Enver
dc.date.accessioned2019-02-15T06:49:46Z
dc.date.available2019-02-15T06:49:46Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationen_US
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/download/article-file/304204
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5429
dc.descriptionThis study aims to describe attitudes of 6-8th graders towards universal values and examine the impact of their age, gender, grade level, academic performance, parental level of education, and family income on their attitudes towards universal values. The population consisted of 6-8th graders being taught in primary schools in ÇankÕUÕ, Turkey. The sample consisted of 361 students (203 girls, 158 boys) randomly selected from ÇankÕUÕøsmet ønönü Elementary School located in ÇankÕUÕ which attracts the highest number of students from each level of socioeconomic status. The sociodemographic data of children and their parents were collected through a “General Information Form”, and the data related to attitudes towards universal values were obtained by the “Attitude Towards Universal Values Scale” developed by Demir and Koç (2009). Data were analyzed through Kolmogorov-Smirnov, Mann-Whitney U, Kruskal-Wallis H tests, and Cronbach Alpha (Į) reliability coefficient. Results showed that girls (p>0.05), 8th graders, academically-talented children, those whose parents are university graduates, and those with a family income of minimum wage or more have more positive attitudes towards universal values (p < 0.05).en_US
dc.description.abstractAraştırmada, ilköğretim okullarının 6, 7 ve 8. sınıflarına devam eden çocukların evrensel değerlere yönelik tutumlarının belirlenmesi ve bazı sosyo-demografik değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini, Çankırı il merkezindeki Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilköğretim okullarının ikinci kademesine devam eden öğrenciler oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemine rassal olarak 203 kız, 158 erkek olmak üzere toplam 361 öğrenci alınmıştır. Veriler “Genel Bilgi Formu” ve “Evrensel Değerlere İlişkin Tutum Ölçeği” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde Kolmogorov-Smirnov, Mann-Whitney U, Kruskal-Wallis H testlerinden ve Cronbach Alpha (Į) güvenirliğinden yararlanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, kızların (p > 0,05), sekizinci sınıfta öğrenim gören, akademik başarısı pekiyi, anne-babası üniversite mezunu ve asgari ücret ve üzeri geliri olan öğrencilerin evrensel değerlere ilişkin tutum puan ortalamalarının yüksek olduğu saptanmıştır (p < 0,05).en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectevrensel değerlere yönelik tutum, ilköğretim II. kademe, demografik değişkenen_US
dc.titleİlköğretim II. Kademede Öğrenim Gören Öğrencilerin Evrensel Değerlere İlişkin Tutumlarının İncelenmesien_US
dc.title.alternativeAn Investigation of Attitudes of 6-8th Graders Towards Universal Valuesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.startpage484en_US
dc.identifier.endpage489en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster