dc.contributor.author | KARATAŞ, Süleyman; EŞBERK BAŞYAYLA, Yeşim; TAŞ, Ahu; TOPÇU, Beyza | |
dc.date.accessioned | 2019-02-20T06:03:27Z | |
dc.date.available | 2019-02-20T06:03:27Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://dergipark.gov.tr/download/article-file/304354 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/5442 | |
dc.description | The aim of this study is to find out the views of school managers about decentralization. With this study, we aim to contribute to the discussions on centralization, decentralization and school-based management. The universe of the study includes 423 school managers from state primary, secondary and high schools in the center of Antalya. The sample of the study includes 151 school managers from state primary, secondary and high schools in the center of Antalya. Convenience sampling method is used. The data are collected with the scale developed by Çınkır (2010) and called ‘The Scale of Decentralization of Education’. Percent and frequency calculations are done in data analysis. According to the findings of this study the highest frequency in all dimensions is the unit of government. But from the holistic point of view of organization of schools, the highest frequency unit is school (387/ %28.4) Finally, there are some offers about the views of school managers on being involved in the decisions related to education. | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı eğitimin yerinden yönetimi konusunda eğitim kurumlarında görev yapan eğitim yöneticilerinin yerinden yönetim anlayışına ilişkin görüşlerini tespit etmektir. Yapılan bu çalışma ile eğitim yöneticilerinin görüşleri doğrultusunda merkeziyetçi, yerinden ve okula dayalı öğretim anlayışları hakkında yapılan çalışma ve tartışmalara katkıda bulunmak beklenilmektedir. Çalışmanın evrenini Antalya merkez ilçelerinde devlet (resmi) ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan toplam 423 okul müdürü oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemi ise evrenden basit tesadüfî örnekleme yolu ile seçilen, yeniden ataması yapılan 151 (%35) ilkokul, ortaokul ve lise okul müdürü oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri Çınkır (2010) tarafından geliştirilen ‘Eğitimin Yerinden Yönetim Ölçeği’ aracı ile toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde istatistiksel analiz olarak yüzde- frekans ve ki-kare hesaplamaları yapılmıştır. Çalışmada tüm boyutlarda karar mercii olarak görülen en yüksek frekansa sahip birimin bakanlık olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca çalışma eğitim yöneticilerinin kıdemleri artıkça eğitim işgörenlerine ödenecek ücretlerin kararlaştırılması konusunda belediyelere daha fazla anlam yükledikleri belirlenmiştir. Yine çalışmada sadece okulun örgütlenmesi boyutuna; okul müdürlerinin alınacak kararlarda karar mercii olarak uygun gördükleri birimin okul olduğu belirlenmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.identifier.doi | 10.5578/keg.22087 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | eğitim, yerinden yönetim, okul müdürleri, merkeziyetçi yönetim, okula dayalı yönetim | en_US |
dc.title | Okul Yöneticilerinin Eğitimle İlgili Kararlara Katılmada Karar Mercileri ve Yerinden Yönetim Anlayışına İlişkin Görüşleri | en_US |
dc.title.alternative | The Views of School Managers about Decision Making Authorities in the Field of Education and Decentralization | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Kuramsal Eğitimbilim Dergisi | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 10 | en_US |
dc.identifier.startpage | 73 | en_US |
dc.identifier.endpage | 94 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayını | en_US |