dc.contributor.advisor | Sonugür, Güray | |
dc.contributor.author | Akbaş, Ümit | |
dc.date.accessioned | 2019-02-28T12:26:53Z | |
dc.date.available | 2019-02-28T12:26:53Z | |
dc.date.issued | 2019-02-28 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/5450 | |
dc.description.abstract | Ölçme ve değerlendirme kavramının öğrenme-öğretme sürecinin en önemli parçalarından biri olduğu bilinmektedir. Teknolojinin ilerlemesi ve yaygınlaşması ile ölçme ve değerlendirme süreçlerinde de teknolojik değişiklikler zorunlu hale gelmiştir. Günümüzde teknolojinin ilerlemesine paralel olarak ölçme değerlendirme alanında yeni yaklaşımlar uygulanmakta ve geliştirilmeye devam edilmektedir. Az katılımcılı ortamlardan milyonlarca kişinin katıldığı ortamlara kadar yapılan değerlendirmeler oldukça kısa sürelerde sonuçlandırılabilir hale gelmiştir. Bu değerlendirmeler yapılırken değerlendirilen konuların özü ve gerektirdiği yetkinliklere göre farklı sistemlerin geliştirilmesi sürekli tartışılan bir konudur. Özellikle bilgisayar derslerinin ölçme ve değerlendirmesi esnasında klasik metotlar yerine daha modern yaklaşımların ortaya çıkması kaçınılmaz hale gelmiştir. Bu tür derslerde genelde öğretici kaynakları yetersiz buna karşı öğrenci sayısı fazla olabildiğinden ölçme ve değerlendirme konusunda işleyişi kolaylaştırıcı araçlara ihtiyaç duyulmaktadır. Öğrenen kişiler açısından genelde uygulamalı olarak öğrenilen bu konuların ölçme ve değerlendirmesinin, kağıt üzerindeki bir testi çözmektense bilgilerini uygulayarak ortaya koyabilecekleri bir ortamda sunmalarının daha verimli olacağı aşikardır. Bu yaklaşımlar doğrultusunda günümüz teknolojik imkanlarından daha fazla yararlanılarak, öğrenen ve öğreten açısından faydalı olabileceğine inanılan bir çalışma ortaya konmaya çalışılmıştır. Bu çalışma içerisinde uygulamalı yöntem ile yapılan farklı ölçme değerlendirme sistemleri incelenmiş, olumlu ve olumsuz yönleri incelenerek bilgisayar dersleri için farklı bir uygulamalı sınav örneği ortaya konulmuştur. Altyapı sistemi oluşturulmuş ve sınav örneği olarak en yaygın kullanılan Microsoft Office ürünlerinden Excel programı için bir sınav örneği hazırlanmıştır. Bu sistem ortaya çıkarılırken daha geniş kitlelere uygulanabilirliğini arttırabilmek adına uzaktan eğitim sistemleri ile de bütünleşik olarak çalışabilecek bir yapı kurulması hedeflenmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Uygulamalı Sınav, | en_US |
dc.subject | Bilgisayar Dersi, | en_US |
dc.subject | Ölçme Değerlendirme, | en_US |
dc.subject | Simülasyon Destekli Ölçme Değerlendirme | en_US |
dc.title | Ms Office Uygulama Sınavları İçin Simülasyon Destekli Değerlendirme Sistemi | en_US |
dc.title.alternative | Sımulatıon Based Evaluatıon System For Applıed Ms Offıce Exams | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Esntitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |