Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞİMŞEK, Hüseyin
dc.date.accessioned2019-03-15T05:48:41Z
dc.date.available2019-03-15T05:48:41Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/download/article-file/304219
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5539
dc.descriptionIn this research conducted to investigate university students’ tendencies toward and reasons behind dropout, it was found that university students had a high level of tendency towards dropout (45%). This indicated that one out of two students wanted to drop out of school at least once for a reason. As a result, their tendencies toward dropout was due to personal factors as well as those related to family, friends, and school. The personal factors affecting tendency toward dropout were gender, academic performance, school attendance, out-of-school work, boredom at school, and discipline penalty. According to the results, the factors related to school were faculty type, level of satisfaction with administrative and teaching staff as well as with social activities, level of difficulty in the department, and willingness to choose faculty. Furthermore, in this study, a positive relationship was found between dropout tendency and possession of close friends who dropped out of school.en_US
dc.description.abstractÜniversite öğrencilerinin okulu bırakma eğilimlerini ve nedenlerini belirlemek amacıyla gerçekleştirilen bu araştırmada genel olarak yüksek düzeyde (%45) okulu bırakma eğilimi tespit edilmiştir. Bu oran, her iki öğrenciden birinin herhangi bir sebeple en az bir defa okuldan ayrılmak istediğine işaret etmektedir. Elde edilen verilerin analizi sonucunda, üniversite düzeyinde görülen yüksek oranlı okul terki eğiliminin başta kişisel etkenler olmak üzere, aile, arkadaş ve okul etkenlerinden kaynaklandığı ortaya çıkmıştır. Araştırma sonucunda okulu bırakmaya etki eden kişisel özelliklerin başta cinsiyet olmak üzere, akademik başarı, okula devam sıklığı, okul dışında çalışma, okulda canı sıkılma ve disiplin soruşturması geçirme gibi durumlar olduğu gözlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğrencileri okul terkine iten okul faktörleri, başta öğrencilerin okudukları fakülte olmak üzere, fakülteden, yöneticilerden ve öğretim elemanlarından memnuniyet düzeyleri, fakültedeki sosyal etkinliklerden memnuniyet düzeyleri, okudukları fakültede zorlanma zorlanmama durumları ve okudukları fakülteyi isteyerek tercih etme etmeme durumları gibi faktörlerdir. Araştırmada ayrıca, okulu bırakan yakın arkadaşlara sahip olma ile okulu bırakma eğilimi arasında doğrudan bir ilişki bulunmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectüniversite öğrencileri, okulu bırakma, Güneydoğu Anadolu Bölgesien_US
dc.titleÜniversite Öğrencilerinin Okulu Bırakma Eğilimleri ve Nedenlerien_US
dc.title.alternativeUniversity Students’ Tendencies Toward and Reasons Behind Dropouten_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.startpage242en_US
dc.identifier.endpage271en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster