Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖZENÇ, Emine Gül
dc.date.accessioned2019-03-15T05:55:22Z
dc.date.available2019-03-15T05:55:22Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/download/article-file/304220
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5540
dc.descriptionIn this research, fifth graders’ functional literacy levels’ were investigated according to certain family variables i.e., socioeconomic status, level of parental education, family type, and person in the family assisting with homework. The sample consisted of 1265 fifth graders studying in the 2010-2011 academic year selected from schools located in districts of different socioeconomic status in Istanbul such as Kadıköy, Üsküdar, Maltepe, Kartal. This research had a survey design, and the data were collected through the Ecology-Based Functional Literacy Scale and the personal information form. The scale has 32 items and three factors. Overall Cronbach alpha of the scale was found as .868. Findings indicated that fifth graders’ fuctional literacy levels significantly differed on socioeconomic status, level of parental education, family type, and person in the family assisting with homework (p < .01).en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin işlevsel okuryazarlık düzeylerinin aile değişkeninin çeşitli özelliklerine göre incelenmesidir. Aile değişkeni içerisinde; ailenin ekonomik durumu, anne-baba eğitim düzeyi, aile türü ve aile içinde ödevlere en çok yardım eden kişi yer almaktadır. Araştırmanın örneklemini 2010-2011 eğitim-öğretim yılı İstanbul İli Anadolu yakasındaki farklı sosyo-ekonomik özellikteki 1265 ilköğretim beşinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma tarama modeline göre düzenlenmiştir. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen Ekolojik Kurama Dayalı İşlevsel Okuryazarlık Yaşantısı Ölçeği (EKDİOYÖ) ve kişisel bilgiler formu ile elde edilmiştir. Üç alt boyuttan oluşan ölçekte toplam 32 madde vardır. Ölçeğin toplam Cronbach alfa katsayısı .868 olarak bulunmuştur. Araştırma sonucunda; öğrencilerin işlevsel okuryazarlık düzeylerinin ailelerin ekonomik durumuna, anne-baba eğitim durumuna, aile türüne ve ailede öğrencinin ev ödevlerine yardım eden kişi değişkenine göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectokuryazarlık, işlevsel okuryazarlık, aile değişkenien_US
dc.titleİlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin İşlevsel Okuryazarlık Düzeylerinin Aile Değişkeninin Özelliklerine Göre İncelenmesien_US
dc.title.alternativeAn Investigation of Fifth Graders’ Functional Literacy Levels According to Certain Family Variablesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.startpage272en_US
dc.identifier.endpage299en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster