Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUĞUREL, Işıkhan; TUNCER, Gökçe; TOPRAK, Çağla
dc.date.accessioned2019-03-15T07:27:50Z
dc.date.available2019-03-15T07:27:50Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationen_US
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/download/article-file/304229
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5549
dc.descriptionTo many people, establishing relationships between mathematics and art is difficult or surprising. However, these two disciplines are quite interrelated. Today, the literature of mathematics reveals that there has been an increasing interest in interaction between these two disciplines. As also observed in our country, the studies on relationships between mathematics and art have gained more popularity in mathematics education. There is a course entitled, “Mathematics and Art” offered as one of elective courses and taught for ten years to juniors of the Department of Secondary Mathematics Education, Dokuz Eylül University. The course covers a wide range of activities derived from relationships between mathematics and music to activities derived from those between mathematics and handicraft. In this study, cases of pre-service teachers attending this course were analysed. They were asked to do an instructional design integrating mathematics into art at secondary education level. Their designs were analyzed based on the use of art in which contexts and for what purposes. Furthermore, their designs were analyzed in terms of whether they enhance learning. This qualitative study had a case study design. The participants were 43 pre-service mathematics teachers voluntarily selected from students taking the course. Descriptive analysis was done to analyze the data. As a consequence of the analysis, math-art instructional practices developed by pre-service teachers were clustered under three primary categories (good, average and inadequate). The majority of math-art instructional practices were categorized under the average category. In the study, these categories were described and cases in each category were discussed.en_US
dc.description.abstractBirçok insan için matematik ve sanat arasında ilişki kurmak, zor ya da şaşırtıcı olabilmektedir. Ancak bu iki disiplin düşünülenin aksine birbiri ile oldukça ilişkilidir. Bugün matematik eğitimi literatüründe iki disiplin arasındaki etkileşim alanlarına yönelik ilginin giderek arttığı görülmektedir. Ülkemizde de matematik eğitimi alanında yaşanan gelişmeler kapsamında matematik ve sanat ilişkisine dayalı çalışmaların arttığı gözlenmektedir. Öğretmen yetiştirme süreci bu kapsamda ele alınabilecek çalışma alanlarından biridir. Dokuz Eylül Üniversitesi Ortaöğretim Matematik Öğretmenliği bölümü lisans programının üçüncü sınıf seçmeli dersleri arasında on yıldır yürütülen “Matematik ve Sanat” adlı bir ders yer almaktadır. Dersin konuları arasında matematik ve müzik ilişkisinden el sanatlarındaki matematiğe kadar geniş bir alana yönelik bir perspektif sunulmaktadır. Bu çalışmada bu dersi alan öğretmen adaylarının yılsonu çalışma örnekleri ele alınmaktadır. Söz konusu çalışmalar ortaöğretim düzeyinde matematik ve sanat entegrasyonuna dayalı bir öğretim uygulamasının içeriğinin planlanmasını içermektedir. Öğretmen adaylarının geliştirdikleri öğretim uygulamaları üzerine yapılan analizlerde sanat konularından hangi matematiksel içeriklerde ve ne tür amaçlarla yararlanıldığına bakılmıştır. Ayrıca, tasarımların (ele alınan matematik-geometri konusundaki kazanımlar çerçevesinde) öğrenmeyi gerçekleştirmeye yönelik olup olmadığı incelenmiştir. Çalışmada nitel araştırma yaklaşımına dayalı durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Katılımcılar dersi alan öğrenciler içerisinden gönüllük esasına göre seçilen 43 matematik öğretmen adayından oluşmaktadır. Yapılan tasarımlar betimsel analize tabi tutulmuştur. Analiz sonucunda adaylarca geliştirilen öğretim uygulamalarının üç (iyi, orta ve yetersiz) temel kategoride toplandığı görülmüştür. Yığılımın olduğu kategori ikincidir. Çalışmada bu kategoriler tanıtılmakta ve her bir kategoride yer alan örnekler tartışılmaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.5578/keg.6709en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectmatematik, sanat, matematik ve sanat, matematik öğretmen adayı, matematik eğitimien_US
dc.titleMatematiği Sanatla İlişkilendiren Bir Öğretim Uygulaması Tasarlamak Mümkün müdür? Öğretmen Adaylarının Çalışma Örneklerien_US
dc.title.alternativeIs it Possible to Design a Math-Art Instructional Practice? Cases of Pre-service Teachersen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.startpage455en_US
dc.identifier.endpage476en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster