dc.contributor.author | ÇELİK, Meryem; KANDIR, Adalet | |
dc.date.accessioned | 2019-03-18T07:50:36Z | |
dc.date.available | 2019-03-18T07:50:36Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.citation | | en_US |
dc.identifier.uri | http://dergipark.gov.tr/download/article-file/304234 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/5555 | |
dc.description | This study aimed to investigate the effect of “Big Math for Little Kids” curriculum on mathematical development of 61-72 month-old children attending kindergartens. This experimental study had a pre-test – post-test design. The sample of the study was composed of a total of 42 61-72 month-old children attending kindergartens of the randomly selected primary schools. In the study, "Progress in Maths 6 Test" was used to collect data. As a result of this study, it was found out that average Progress in Maths 6 Test scores of children in the experimental group were significantly higher than those of the ones in the control group. | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırma, anasınıfına devam eden 61-72 aylık çocukların matematik gelişimine “Küçük Çocuklar için Büyük Matematik” programının etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma deneme modelinde olup kontrol gruplu ön-test – son-test modeli uygulanmıştır. Araştırma örneklemini tesadüfî örnekleme ile seçilmiş iki ilköğretim okulunun anasınıfına devam eden 61-72 aylık toplam 42 çocuk oluşturmuştur. Çalışmada verilerin toplanmasında Matematik Gelişimi 6 testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, deney grubundaki çocukların Matematik Gelişimi 6 Testi puan ortalamalarının kontrol grubundaki çocukların puan ortalamalarından anlamlı derecede daha yüksek olduğu bulunmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.identifier.doi | 10.5578/keg.6712 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Matematik gelişimi, okul öncesi dönemde matematik, matematik eğitim programı | en_US |
dc.title | 61-72 Aylık Çocukların Matematik Gelişimine “Küçük Çocuklar İçin Büyük Matematik (Big Math for Little Kids)” Eğitim Programının Etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The Effect of “Big Maths for Little Kids” Curriculum on Mathematical Development of 61-72 Month-Old Children | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Kuramsal Eğitimbilim Dergisi | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 6 | en_US |
dc.identifier.startpage | 551 | en_US |
dc.identifier.endpage | 567 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayını | en_US |