Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGÜR, Recep; KARABAY, Ersoy
dc.date.accessioned2019-03-21T08:00:31Z
dc.date.available2019-03-21T08:00:31Z
dc.date.issued06.03.2018
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/download/article-file/437531
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5580
dc.descriptionThe aim of this study is to compare simulatively administration of Motor Vehicle Driving Trainees Exam Test as computerized adaptive test [CAT] with paper-pencil test method. This study is conducted by using basic research model. Research population consists of the candidates that attended B type certificate exam at October 23rd, 2010 and February 12nd, 2011, and research sample consists of 5000 candidates being chosen randomly among those candidates. Data analysis is done via XCalibre 4.2 and CATSim programs. It is found in the study that 50 items are applied to candidates in Motor Vehicle Driving Trainees paper-pencil test while minimum 27, maximum 50 and mean 32.52 items are applied simulative computerized adaptive Motor Vehicle Driving Trainees Exam test. When it is considered that in paper-pencil test each candidate encounters 50 items, it is found that candidates encounter less item at the rate of 34.96% in simulative computerized adaptive Motor Vehicle Driving Trainees Exam test in compare with paper –pencil test application. Theta levels being estimated in Motor Vehicle Driving Trainees Exam Test between CAT and paper-pencil test is r=.94, p<01. This shows that these applications estimate similar theta levels.en_US
dc.description.abstractMotorlu Taşıt Sürücü Kursiyerleri Sınavı’nın Bilgisayar Ortamında Bireye Uyarlanmış Test uygulaması ile kâğıt kalem test yönteminin simülatif olarak karşılaştırılmasının amaçlandığı bu çalışma temel araştırma modelindedir. Araştırmanın evrenini 23.10.2010 ve 12.02.2011 tarihlerinde yapılan B sertifika türü sürücü sınavına katılan adaylar; örneklemini ise bu adaylar arasından tesadüfi olarak seçilen 5000’er aday oluşturmaktadır. Verilerin analizinde XCalibre 4.2 ve CATSim programlarından yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, Motorlu Taşıt Sürücü Kursiyerleri Sınavı kağıt kalem testinde adaylara 50 madde uygulanmakta iken, simülatif Bilgisayar Ortamında Bireye Uyarlanmış Test uygulaması sonucunda adaylara minimum 27, maksimum 50 ve ortalama 32.52 madde uygulanmıştır. Dolayısıyla yetenek kestirimi için, simülatif BOBUT uygulamasında adaylara uygulanan ortalama madde sayısı bakımından, Motorlu Taşıt Sürücü Kursiyerleri Sınavı kâğıt kalem testindeki madde sayısına göre %34.96 oranında ekonomiklik sağlanmıştır. Motorlu Taşıt Sürücü Kursiyerleri Sınavı’nın simülatif Bilgisayar Ortamında Bireye Uyarlanmış Test uygulaması ile kağıt kalem testi uygulamasından elde edilen yetenek düzeyleri arasında (r=.94, p<.01) elde edilmesi uygulamaların benzer yetenek kestiriminde bulunduğunu göstermektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.395252en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectmotorlu taşıt, sürücü sınavı, bilgisayar ortamında bireye uyarlanmış testen_US
dc.titleMotorlu Taşıtlar Sürücü Kursiyerleri Sınavının Simülatif Bilgisayar Ortamında Bireye Uyarlanmış Test Uygulamasıen_US
dc.title.alternativeSimulative Computerized Adaptive Motor Vehicle Driving License Exam Test Administrationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.startpage201en_US
dc.identifier.endpage228en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster