dc.contributor.author | MAZMAN-AKAR, Sacide Güzin; YOLERİ, Sibel | |
dc.date.accessioned | 2019-03-21T08:07:03Z | |
dc.date.available | 2019-03-21T08:07:03Z | |
dc.date.issued | 09.03.2018 | |
dc.identifier.uri | http://dergipark.gov.tr/download/article-file/437729 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/5581 | |
dc.description | The purpose of this study is to examine the validity and reliability of “ICT Use In Early Childhood
Education Scale”, developed by Kerckaert, Vanderlinde & van Braak (2015), in Turkish language. Study group
comprised of 128 preschool teachers. The scale was translated into Turkish using back-translation technique and
consultation with experts. Exploratory and confirmatory factor analyses were executed for validity studies. Test retest reliability and internal consistency test were conducted for reliability analysis and item total correlation was
calculated. As a result of exploratory factor analysis, one item was excluded, since it was loaded high on two factors
not meeting the criterion of a minimal difference in loadings of .10. Exploratory and confirmatory factor analysis
showed that the “ICT Use in Early Childhood Education Scale” has consisted of 10 items under two factor
(“Supporting basic ICT skills and attitudes” – “Supporting contents and individual learning needs”). The Cronbach
alpha coefficient was found as .913 and test re-test reliability coefficient was found as r=.851 p<.001. Item total
correlation coefficients were ranged between .553 and .794, as suggested above .20. In conclusion, the results of this
study showed that, ICT Use in Early Childhood Education Scale is valid and reliable in Turkish form | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı Kerckaert, Vanderlinde & vanBraak (2015) tarafından geliştirilen “Erken Çocuklukta BİT Kullanma Ölçeği”’nin geçerlik ve güvenirlik çalışmalarının yapılarak Türkçeye uyarlanmasıdır. Çalışma grubu 120 okul öncesi öğretmeninden oluşmaktadır. Ölçek çeviri-geri-çeviri tekniği ile Türkçeye çevrilmiş ve uzman görüşü alınmıştır. Geçerlilik çalışmaları için açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Güvenirlik analizi için ise test tekrar test güvenirliği yapılmış, ölçeğin tümüne ve alt boyutlarına ilişkin iç tutarlılık katsayısı olan cronbach alpha değeri hesaplanmış ve madde toplam korelasyonları incelenmiştir. Açımlayıcı faktör analizi sonunda bir maddenin her iki faktörde birbirine yakın yük değeri verdiği görülmüş ve farklı faktörlerdeki yüksek yük değeri arasındaki farkın en az .10 olması gerektiği ölçütüne uymaması nedeniyle ölçekten çıkarılmıştır. Açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi sonucunda 10 maddenin iki faktör altında (“temel BİT becerileri ve tutumunu desteklemek için BİT kullanımı” -“içeriği ve bireysel öğrenme gereksinimlerini desteklemek için BİT kullanımı” toplandığı görülmüştür. Ölçeğin cronbach alpha katsayısı .913 olarak hesaplanmış ve test tekrar test güvenirlik katsayısı ise r=.851 p<.001 olarak elde edilmiştir. Madde toplam korelasyonları ise .553 ve .794 arasında değişmekte olup, önerildiği üzere .20’nin üzerinde olduğu görülmüştür. Sonuç olarak, bu çalışma ile “Erken Çocuklukta BİT Kullanma Ölçeği”’nin Türkçe formunun geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olarak ilerideki araştırmalarda kullanılabilir olduğu ifade edilebilir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.identifier.doi | 10.30831/akukeg.347679 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Erken çocukluk eğitimi, BİT kullanımı | en_US |
dc.title | Erken Çocuklukta Bilgi İletişim Teknolojilerini Kullanım Ölçeğinin Türkçeye Uyarlama Çalışması | en_US |
dc.title.alternative | Turkish Adaptation of ICT Use in Early Childhood Education Scale | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Kuramsal Eğitimbilim Dergisi | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 11 | en_US |
dc.identifier.startpage | 229 | en_US |
dc.identifier.endpage | 243 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayını | en_US |