dc.contributor.author | DERİNGÖL, Yasemin | |
dc.date.accessioned | 2019-03-25T11:06:00Z | |
dc.date.available | 2019-03-25T11:06:00Z | |
dc.date.issued | 09.03.2018 | |
dc.identifier.uri | http://dergipark.gov.tr/download/article-file/437860 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/5583 | |
dc.description | The purpose of this study is to examine the classroom teacher candidates' mathematics teaching
concerns and mathematics teaching competencies according to various variables. The sampling of the survey was
made up of 222 classroom teacher candidates who study at the education department of a state university. As datagathering tools; “Mathematics Teaching Anxiety Scale” and “Mathematics Teaching Efficacy Scale” have been used.
As a result of this study, mathematics teaching anxieties of prospective teachers have been found to be low, while
their mathematics teaching efficacies have been found to be at a medium level. In terms of gender variable; it has
been concluded that women have lower field knowledge anxieties than men, however there is no difference between
their teaching efficacies. While prospective teachers' mathematics teaching anxieties do not vary according to the
class they study at, the difference in their mathematics teaching efficacy is statistically significant. Between
mathematics teaching anxieties and mathematics teaching efficacies a medium level significant relationship in a
negative direction has been established. That is to say that, as prospective teachers' mathematics teaching efficacies
increase, their mathematics teaching anxieties decrease or vice versa, as their teaching anxieties increase, their
teaching efficacies decrease. | en_US |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı; sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretimi kaygılarını ve matematik öğretimi yeterliklerini belirleyerek çeşitli değişkenlere göre incelemektir. Araştırmanın örneklemini, bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 222 sınıf öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak; ‘Sınıf Öğretmenlerine Yönelik Matematik Öğretimi Kaygı Ölçeği’ve ‘Matematik Öğretimi Yeterlik Ölçeği’ kullanılmıştır. Çalışmada sınıf öğretmen adaylarının matematik öğretimi kaygılarının düşük, matematik öğretimi yeterliklerinin ise orta seviyede olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Cinsiyet değişkenine göre incelendiğinde; kadınların matematik öğretiminde alan bilgisi kaygıları erkeklerinkinden daha düşük olduğu ve matematik öğretim yeterliklerinde ise bir farklılığın olmadığı tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının matematik öğretimi kaygıları bulundukları sınıflara göre anlamlı olarak değişmezken matematik öğretim yeterliklerindeki değişim ise istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Matematik öğretimi kaygıları ile matematik öğretimi yeterlikleri arasında orta düzeyde negatif yönde anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Yani, öğretmen adaylarının matematik öğretimi yeterlikleri artıkça matematik öğretimi kaygıları azalmakta ya da tam tersi öğretim kaygısı arttıkça öğretim yeterliği düşmektedir | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.identifier.doi | 10.30831/akukeg.364483 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sınıf Öğretmen adayı, matematik öğretim kaygısı, matematik öğretim yeterlikleri | en_US |
dc.title | Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Öğretimi Kaygıları ve Matematik Öğretimi Yeterlikleri | en_US |
dc.title.alternative | An Examination of The Mathematics Teaching Efficacy and The Mathematics Teaching Anxiety of Classroom Teacher Candidates | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Kuramsal Eğitimbilim Dergisi | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 11 | en_US |
dc.identifier.startpage | 261 | en_US |
dc.identifier.endpage | 278 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayını | en_US |