Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇETKEN,Hatice Şebnem; SEVİMLİ-ÇELİK, Serap
dc.date.accessioned2019-03-25T11:21:00Z
dc.date.available2019-03-25T11:21:00Z
dc.date.issued12.03.2018
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/download/article-file/439441
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5586
dc.descriptionIn this study, early childhood educators’ attitudes, implementations and experiences towards outdoor play were investigated during May and June of 2015-2016 academic year. 30 early childhood educators from 6 private school in Çankaya/Ankara got involved to the study. Open-ended questionnaire which developed by reserchers is used for the research. This questionnaire consists of two parts. First part includes demographical information about educatiors and second part includes questions about attitudes, level of knowledge and competence. Results show that early childhood educators generally aware of the importance of the outdoor play. On the other hand, due to the intensive educational programs, weather conditions and limited outdoor play environment, children cannot get chance to play in the outdoor area. With the results of the study, early childhood education programs can be arranged according to child-centered and active learning perspectives. This study can provide basis to develop active learning environment by doing, experiencing, questioning and solving the problems with emphasizing importance of outdoor play.en_US
dc.description.abstractBu çalışma ile okul öncesi öğretmenlerinin dış mekân oyunlarına karşı tutumları, uygulamaları ve deneyimleri incelenmiştir. Çalışma 2015-2016 akademik yılının Mayıs ve Haziran aylarını kapsayan süre içerisinde gerçekleştirilmiştir. Ankara Çankaya ilçesinde bulanan 6 özel okul öncesi kurumdan 30 okul öncesi öğretmeni araştırmaya dâhil olmuştur. Araştırmacılar tarafından geliştirilen açık uçlu anket formunun ilk bölümünde katılımcıların demografik bilgileri ikinci bölümünde ise dış mekân oyunlarına karşı tutumları, bilgi düzeyleri ve yeterlilikleri sorulmuştur. Çalışmanın bulguları okul öncesi öğretmenlerinin dış mekân oyunlarının öneminin farkında olduklarını göstermiştir. Diğer bir taraftan yoğun eğitim programları, hava koşulları ve sınırlı dış mekân oyun alanları nedeniyle çocuklar dış mekân oyunları için fırsat bulamamaktadır. Okul öncesi eğitim programları çocuk merkezli ve aktif öğrenmeyi destekleyecek şekilde düzenlenmelidir. Bu çalışma dış mekân oyunlarının okul öncesi eğitim programlarındaki önemi belirterek çocuklar için yaparak yaşayarak, sorgulayarak ve problem çözerek aktif öğrenme ortamının oluşturulmasına zemin hazırlamaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.379662en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDış Mekân Oyunları, Dış Mekân Oyun Alanları, Okul Öncesi Eğitimen_US
dc.titleOkul Öncesi Öğretmenlerinin Dış Mekân Oyunlarına Karşı Bakış Açılarının İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of Early Childhood Educators’ Perspectives Towards Outdoor Playen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.startpage318en_US
dc.identifier.endpage341en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster