Dönüşümcü Liderlik ve Öğretim Asistanlarının Öz-yeterlikleri
Abstract
Bu çalışmanın amacı öğretim üyelerinin dönüşümcü liderlik davranışlarıyla öğretim asistanlarının öğretim öz-yeterlikleri arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Nicel veriler demografi anketi, MLQ 5x formu (yalnızca dönüşümcü liderlik maddeleri) ve Öğretim Asistanı Öz-yeterlik Ölçeği (GTSES) ile toplanmıştır. Regresyon, çoklu regresyon, lojistik regresyon ve betimleyici istatistikler ile analiz yapılmıştır. Bulgular öğretim üyelerinin dönüşümcü liderlik davranışlarının hiç birinin (idealize edilmiş etki davranışı, idealize edilmiş etki atıf, ilham verici motivasyon, bireyselleştirilmiş ilgi ve entelektüel uyarım) öğretim asistanlarının öğretim öz-yeterliklerini yordamada istatistiki bir öneme haiz olmadığını göstermiştir. Öğretim asistanlarının asistanlıktaki yılları ile öğretim öz-yeterlikleri arasında pozitif bir ilişki bulunmuş [p = .008], ayrıca öğretim asistanlarının öz-yeterliklerinin öğretim asistanlığı memnuniyetlerini yordadığı [(Hosmer & Lemeshow) x2 = 3.762, p = .807] saptanmıştır. Öğretim üyelerinin dönüşümcü liderlik davranışlarının öğretim asistanlarının memnuniyetlerini yordadığı gözlenmiştir [Model x2(1) = 41.03, p < .05].
Source
Kuramsal Eğitimbilim DergisiVolume
11Issue
3Collections
- Cilt 11 : Sayı 3 [12]