dc.contributor.author | BAHÇECİ, Ferhat; EFE, Burak | |
dc.date.accessioned | 2019-04-02T07:11:29Z | |
dc.date.available | 2019-04-02T07:11:29Z | |
dc.date.issued | 24.10.2018 | |
dc.identifier.uri | http://dergipark.gov.tr/download/article-file/548634 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/5610 | |
dc.description | In this study, it was tried to evaluate the views of high school students about the EBA Course website. The participants of the study used EBA Course website and they consisted of 174 students studying in the school year of 2016 and 2017 in two Anatolian high schools. Survey model was used in the study. The data obtained through a questionnaire developed by the researchers was analyzed through the techniques of non-descriptive statistics and one-way analysis of variance (ANOVA) for unrelated samples. According to the results obtained at the end of the study, it was found that the majority of the students connected the internet from their houses and they preferred computer as the tool to connect to the EBA website. Additionally, they reported that they were able to connect easily the EBA Course website and they rarely used the website. Moreover, they stated that the students did not find the contents of the EBA Course website sufficient. In addition, while the 9th -grade students stated that EBA Course tests were instructive and EBA increased their course success, the 12th-graders stated negative opinions in these matters. The students in general had the opinion that the contents of EBA Course website were insufficient for university exam. The course contents of EBA were considered to be simple for high school students and unsuitable for the age levels of these students. It is suggested for the contents of EBA Course website to be reorganized and updated in accordance with the grade levels of students. | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, lise öğrencilerinin EBA ders web sitesi hakkındaki görüşlerinin neler olduğu değerlendirilmeye çalışılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını EBA Ders web sitesini kullanmış, iki Anadolu lisesinde 2016-2017 eğitim öğretim yılında öğrenim görmekte olan 174 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma sonunda elde edilen bulgulara göre öğrencilerin büyük çoğunluğunun internete evden bağlandığı ve EBA web sitesine bağlanmak için kullandıkları araç olarak bilgisayarı tercih ettiği görülmüştür. Bununla birlikte öğrenciler, EBA Ders web sitesine rahatlıkla bağlanabildiklerini ve siteyi seyrek oranda kullandıklarını belirtmiştir. Ayrıca öğrencilerin EBA Ders web sitesindeki içerikleri yeterli bulmadıkları belirlenmiştir. Bununla birlikte 9.sınıf öğrencileri EBA Dersteki testlerin öğretici olduğunu ve EBA’nın ders başarılarını artırdığını belirtirken 12.sınıf öğrencileri bu konularda olumsuz görüş belirtmiştir. Öğrencilerin geneli EBA Ders web sitesindeki içeriklerin üniversite sınavları için yeterli olmadığı görüşündedir. EBA içeriklerinin lise düzeyindeki öğrencilere basit geldiği ve lise öğrencilerinin yaş seviyelerine uygun olmadığı düşünülmektedir. EBA Ders web sitesinin içeriklerinin öğrencilerin sınıf düzeylerine göre yeniden düzenlenmesi ve güncellenmesi tavsiye edilmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.identifier.doi | 10.30831/akukeg.387055 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | eba, lise öğrencileri, öğrenci görüşleri | en_US |
dc.title | Öğrencilerin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Sitesine Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi | en_US |
dc.title.alternative | Evaluation of High School Students' Opinions on Educational Informatics Network (EBA) Site | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Kuramsal Eğitimbilim Dergisi | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 11 | en_US |
dc.identifier.startpage | 676 | en_US |
dc.identifier.endpage | 692 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayını | en_US |