Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖZAY-KÖSE, Esra; GÜL, Şeyda; ERKOL, Mehmet
dc.date.accessioned2019-04-12T07:55:09Z
dc.date.available2019-04-12T07:55:09Z
dc.date.issued28.12.2018
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/download/article-file/569630
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5628
dc.descriptionThe purpose of this research is to examine the prospective biology teachers’ study skills and to compare in terms of gender. The sample of the study, which was implemented with survey method, consisted of 62 (40 females, 22 males) prospective biology teachers studying in Education Faculty of Ataturk University. For determining the teachers’ study skills, the data were collected through “Study Skill Questionnaire (SSQ) originally developed by Bay, Tuğluk and Gençdoğan (2004). The five-point Likert type SSQ included in totally 26 items with three sub-dimensions: (1) motivation (2) time management (3) preparation for exams-test anxiety. Cronbach’s Alpha for the overall scale was calculated as 0.729. The findings obtained from data analyzed by SPSS.18 indicated that the prospective biology teachers had low level of study skills for all subdimensions of the SSQ. Additionally, the findings for overall SSQ showed that there was not a statistically important difference between genders. As a result, recommendations were suggested towards development of the prospective teachers’ study skills.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, biyoloji öğretmen adaylarının ders çalışma becerilerini belirlemek ve cinsiyet açısından karşılaştırmaktır. Tarama yöntemi ile yürütülen çalışmanın örneklem grubu, Atatürk Üniversitesi K. K. Eğitim Fakültesi’nin biyoloji eğitimi anabilim dalında öğrenim gören toplam 62 öğretmen adayı (40 kız, 22 erkek) oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarının ders çalışma becerilerini belirlemek için daha önce Bay, Tuğluk ve Gençdoğan (2004) tarafından hazırlanan Ders Çalışma Becerileri Anketi (DÇBA) kullanılmıştır. DÇBA 3 alt boyut içeren 5’li Likert tipi 26 maddeden oluşmaktadır. Alt boyutlar, (1) motivasyon, (2) zaman yönetimi (3) sınavlara hazırlanma-sınav kaygısı şeklinde adlandırılmıştır. Ölçeğin geneli için Cronbach’s Alpha güvenirlik katsayısı 0.729 olarak hesaplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS istatistik programında analiz edilmiştir. Analiz sonucunda elde edilen bulgular incelendiğinde, öğretmen adaylarının büyük bir çoğunluğunun her alt boyutta ders çalışma becerileri konusunda eksikliklerinin olduğu görülmektedir. Ayrıca öğretmen adaylarının ders çalışma becerileri ile cinsiyet düzeyi açısından anlamlı bir farkın olmadığı görülmüştür. Çalışmanın sonunda ise öğretmen adaylarının ders çalışma becerilerinin geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.403470en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectders çalışma becerileri, biyoloji öğretmen adayları, cinsiyeten_US
dc.titleBiyoloji Öğretmen Adaylarının Ders Çalışma Becerilerinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of Prospective Biology Teachers’ Study Skillsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volumeUBEK-2018en_US
dc.identifier.startpage24en_US
dc.identifier.endpage40en_US
dc.identifier.issueUBEK-2018en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster