Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYURTSEVEN, Ramazan; ERGÜN, Mustafa
dc.date.accessioned2019-04-12T08:20:21Z
dc.date.available2019-04-12T08:20:21Z
dc.date.issued28.12.2018
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/download/article-file/588707
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5633
dc.description.abstractBu araştırmada, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin girişimcilik eğilimlerini belirlemek için bir ölçme aracı geliştirmek amaçlanmıştır. Araştırmada, genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 603 ilkokul 4. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. ÇGEE’nin geliştirme sürecinde, öncelikle konuyla ilgili literatür taranmış, öğrenci görüşleri alınmış ve madde havuzu oluşturulmuştur. Bu maddeler, uzman görüşü doğrultusunda düzenlenmiş ve 25 öğrenciye ön uygulaması yapıldıktan sonra 84 madde olarak örneklem grubuna uygulanmıştır. Envanterin yapı geçerliğini belirlemek için açımlayıcı faktör analizi uygulanmıştır. Verilerin faktör analizine uygunluğunu belirlemek için yapılan KMO analizi sonucu; ,906 ve Bartlett Testi sonucu ise anlamlı .00 (p<.05) bulunmuştur. Ardından temel bileşenler analizi ve varimax dik döndürme işlemi gerçekleştirilmiş ve 4 faktörlü (başarılı olma, problem çözme, yenilikçilik ve kendine güven) 24 maddeden oluşan bir envanter elde edilmiştir. Güvenirlik analizi sonucunda, envanterin tümü için Cronbach α değeri .89 bulunmuştur. Bunun yanında, faktörler arası Pearson korelasyon analizi ile birlikte madde-toplam ve madde-kalan korelasyonları da hesaplanmış ve bu analizlerin sonuçları da anlamlı (p<.001) bulunmuştur. Yapılan analiz sonuçlarına göre ÇGEE’nin geçerlik ve güvenirlik değerlerinin kabul edilebilir çerçevede olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.sponsorshipThis study aims to develop a scale determining entrepreneurial tendencies of primary grade 4th grade students. In this study, survey research model was used. The sampling group was 603 primary school students who were in the 4th grades. In the development process of the scale, firstly the literature was reviewed, the opinions of the students were taken and the item pool was established. These items were arranged according to expert opinions and pre-applied to 25 students and then applied to sampling group as 84 items. Exploratory factor analysis was applied to determine the construct validity of the inventory. As a result of Kaiser-Mayer-Olkin and Bartlett Test to determine the suitability of the data for factor analysis; values ​​of KMO .906 and Bartlett Test were found significant .00 (p<.05). Then, the principle components analysis and varimax vertical rotation process were conducted and a 24-item inventory with 4 factors (success, problem solving, innovation and self-confidence) was obtained, As a result of the reliability analysis, Cronbach α for all of the scale was calculated as .89. Additionally item-total and item-remaining correlations were significant (p<.001) with Pearson correlation analysis between the factors. According to the results of the analysis; the validity and reliability values of the ETIC were determined to be within the acceptable framework.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.428485en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectgirişimcilik, girişimcilik eğilimleri, ölçek geliştirmeen_US
dc.titleÇocuklar İçin Girişimcilik Eğilimleri Envanterinin (ÇGEE) Geliştirilmesien_US
dc.title.alternativeDevelopment of Entrepreneurship Tendencies Inventory For Children (ETIC)en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volumeUBEK-2018en_US
dc.identifier.startpage125en_US
dc.identifier.endpage145en_US
dc.identifier.issueUBEK-2018en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster