Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBAĞCI, Hakkı; ATAR, Cihat
dc.date.accessioned2019-04-12T08:42:58Z
dc.date.available2019-04-12T08:42:58Z
dc.date.issued28.12.2018
dc.identifier.citationen_US
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/download/article-file/608300
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5636
dc.descriptionOnline learning opportunities provide students with a chance to have education regardless of time and space. Accordingly, prospective teachers should be familiar with the use of social networks for both their own learning and also for teaching purposes. In this way, they can utilise social networks efficiently to improve their teaching and the first step in this is the attitudes. Accordingly, this study aims to unearth prospective English teachers’ acceptance and use of online social networks for learning and teaching purposes. 140 prospective English teachers studying at two state universities in Istanbul and Sakarya in the academic year of 2017-2018 make up the participants. The participants are selected through convenience sampling. As for data collection, The Scale of Acceptance and Use of Social Networks for Learning Purposes, developed by Kuzu-Demir and Akbulut (2017), was used. The data collected through this scale was analysed using percentage, frequency, independent sample t-test and variance analysis. The findings are discussed and evaluated to offer implications for second language teacher training, the use of social networks for learning purposes and education contexts in general.en_US
dc.description.abstractÇevrimiçi öğrenme imkanları öğrencilere zaman ve mekan sınırı olmaksızın eğitim alma şansı sağlar. Dolayısıyla, öğretmen adayları sosyal ağları hem kendi öğrenmeleri için hem de öğretme amaçları için kullanmayla aşina olmalıdır. Bu şekilde, onlar kendi öğretme becerilerini geliştirebilirler ve bunun ilk aşaması da tutumlardır. Bu yüzden, bu çalışma İngilizce öğretmen adaylarının sosyal ağların öğrenme ve öğretim amaçları için kullanım ve kabulünü araştırmayı hedeflemektedir. İstanbul ve Sakarya’daki iki devlet üniversitesinde 2017-2018 akademik yılında eğitim alan 140 İngilizce öğretmen adayı bu çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır. Katılımcılar elverişlilik örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Veri toplama Kuzu-Demir ve Akbulut’un (2017) geliştirdiği Çevrimiçi Sosyal Ağların Öğretim Amaçlı Kabul ve Kullanımı Ölçeği ile yapılmıştır. Bu ölçek ile elde edilen veriler yüzdelik, frekans, bağımsız örneklem t-testi ve varyans analizi aracılığıyla analiz edilmiştir. Bulgular ikinci dil öğretmen eğitimi, sosyal ağların öğrenim amaçlı kullanımları ve genel olarak eğitim bağlamlarına çıkarımlar yapmak için tartışılmış ve değerlendirilmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.428285en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectsosyal ağlar, öğrenme, teknoloji, İngilizce öğretmen adaylarıen_US
dc.titleİngilizce öğretmeni adaylarının sosyal ağları öğrenme ve öğretme amaçlı kabul ve kullanımıen_US
dc.title.alternativePre-service English Teachers' Acceptance and Use of Social Networks for Learning and Teaching Purposesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volumeUBEK-2018en_US
dc.identifier.startpage189en_US
dc.identifier.endpage203en_US
dc.identifier.issueUBEK-2018en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster