Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKARADAĞ, Ruhan; KAYA, Şerif
dc.date.accessioned2019-04-12T12:54:47Z
dc.date.available2019-04-12T12:54:47Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/download/article-file/325334
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5639
dc.descriptionThe aim of this study is to classify and assess the acquisitions in primary school curricula in terms of the cognitive skills stages using the cognitive domain classification of Marzano and to put forth whether those curricula bear the potential to contribute to the development of higher-level cognitive skills. In this study, case study design which is a qualitative research design was employed in collection, analysis and interpretation of data. Document analysis, a qualitative data collection method, was used for the collection of data. Maths, Turkish Language, Social Sciences and Science and Technology Curricula of Primary School were analyzed as part of document analysis. 84 acquisitions in Maths Curriculum of the 4th grade of primary school, 241 in Turkish Language Curriculum, 177 in Science and Technology Curriculum and 46 in Social Sciences Curriculum, which sum up to 548 acquisitions, were evaluated. As the result of the study, when the curricula were observed in a general frame, it was found that most of the acquisitions were included in cognitive system, while the number of those falling into the sphere of metacognitive or self-systems were quite inadequate.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilkokul programlarındaki kazanımların Marzano’nun bilişsel alan sınıflamasından yararlanarak bilişsel beceri basamakları açısından sınıflandırıp değerlendirmek ve programların üst düzey bilişsel becerilerin gelişimine katkı sağlama potansiyeline sahip olup olmadığını ortaya koymaktır. Betimsel bir nitelik taşıyan bu araştırmada verilerinin toplanması, çözümlenmesi ve yorumlanmasında nitel araştırma yönteminden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında nitel veri toplama tekniklerinden biri olan doküman analizinden yararlanılmıştır. Çalışmada doküman analizi kapsamında ilkokul Matematik, Türkçe, Sosyal Bilgiler, Fen ve Teknoloji Öğretim Programları incelenmiştir. İlkokul 4.Sınıf Matematik Öğretim Programında 84, Türkçe Öğretim Programında 241; Fen ve Teknoloji Öğretim Programında 177 ve Sosyal Bilgiler Öğretim Programında 46 kazanım olmak üzere toplam 548 kazanım değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda programlara bir bütün olarak bakıldığında kazanımların büyük çoğunluğunun bilişsel sistemde yer aldığı, bilişsel farkındalık ve bireysel sistemde yer alan kazanım sayısının oldukça yetersiz olduğu ortaya çıkmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.5578/keg.33169en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMarzano taksonomisi, ilkokul programları, program değerlendirme, kazanımlaren_US
dc.titleMarzano Taksonomisi’ne Göre İlkokul Programlarındaki Kazanımların Değerlendirilmesi: Bir Durum Çalışmasıen_US
dc.title.alternativeEvaluation of Acquisitions in Primary Education Curricula Based on Marzano Taxonomy: A Case Studyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.startpage220en_US
dc.identifier.endpage250en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster