Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUYANIK, Özgün; KAYA, Ümit Ünsal; İNAL KIZILTEPE, Gözde; CAN YAŞAR, Münevver
dc.date.accessioned2019-04-29T07:55:26Z
dc.date.available2019-04-29T07:55:26Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/download/article-file/304338
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5675
dc.descriptionThis study aimed to investigate the relationship between fathers and their children at preschool level from low socioeconomic status according to some variables. The population of the study included the fathers of preschoolers attending to child care centers in Afyonkarahisar, all of which were affiliated to Ministry of National Education. However, 245 fathers whose children were attending to one of the child care centers in Afyonkarahisar during the 2012-2013 academic year, were included in the study group. As a data collection instrument, “Children – Parent Relationship Scale” was used. While analyzing the data, as a result of Kolmogorov-Smirnov (K-S) normality test, Mann Whitney U Test for comparing two groups and Kruskal Wallis H Test for the comparison of more than two groups were used. The findings showed that the child’s gender and number of children in the family affected father-child relationship whereas birth order and father’s level of education did not.en_US
dc.description.abstractAraştırma, çocuğu okul öncesi eğitim kurumuna devam eden alt sosyoekonomik düzeydeki babaların çocukları ile olan ilişkisinin bazı değişkenlere göre incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini, Afyonkarahisar il merkezinde İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden çocukların babaları oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubuna, çocuğu 2012-2013 eğitim öğretim yılında İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 245 baba dahil edilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak, çocuklar ve aileleri ile ilgili bilgi almak amacıyla Genel Bilgi Formu ve babaların çocukları ile ilişki düzeylerini belirlemek amacıyla Pianta (1992) tarafından geliştirilen ve Akgün ve Yeşilyaprak (2010) tarafından uyarlanan "Çocuk Anababa İlişki Ölçeği" kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde Kolmogorov-Smirnov (K-S) normallik testi sonucunda, gruplar arası farklılık incelenirken ikili gruplarda Mann Whitney U Testi, ikiden fazla gruplarda ise Bonferroni düzeltmeli Kruskal Wallis H Testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda; çocuğun cinsiyeti ile ailedeki çocuk sayısı değişkenleri baba çocuk ilişkisini etkilediği, doğum sırası ile babanın öğrenim durumu değişkenlerinin ise etkili olmadığı bulunmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.5578/keg.10509en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul öncesi eğitim, baba çocuk ilişkisi, alt sosyoekonomik düzeyen_US
dc.titleÇocuğu Okul Öncesi Eğitim Kurumuna Devam Eden Babaların Çocukları ile Olan İlişkilerinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeAn Investigation of the Relationship Between Fathers and Their Children at Preschool Levelen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.startpage515en_US
dc.identifier.endpage531en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster