Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSaracaloğlu, Asuman Seda
dc.contributor.authorDursun, Fevzi
dc.contributor.authorArabacıoğlu, Taner
dc.date.accessioned2019-04-29T08:09:35Z
dc.date.available2019-04-29T08:09:35Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/download/article-file/304341
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5677
dc.description.abstractAraştırma, Türkiye’deki devlet üniversitelerinde Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) bölümlerinde görevli öğretim elamanlarının bölüm hakkındaki düşüncelerini almayı amaçlamıştır. Tarama yöntemi ile yürütülmüş olan araştırmanın çalışma evrenini 26 devlet üniversitesinin eğitim fakülteleri BÖTE bölüminde görev yapan 100 öğretim elemanı oluşturmaktadır. Çalışma grubunu ise iki açık uçlu sorudan oluşan anketi doldurarak görüşlerini bildiren devlet üniversitelerinin Eğitim Fakültesi BÖTE Bölümlerinden 57 öğretim elemanı oluşturmaktadır. Elde edilen ham veriler, içerik analizi tekniği ile analiz edilerek, öğretmen yetiştirme ve eğitim programı adlı iki temaya ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda, bilişim teknolojileri öğretmenlerinin görev tanımındaki belirsizlik ve öğretmenlerden beklenenler ile lisans eğitiminin birbirini tamamlamaması ulaşılan temel sonuçlar olarak ifade edilebilir. Ayrıca, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümünün teknoloji yoğun bir program oluşu, lisans seviyesinde uluslararası başka bir örneğinin olmaması ve Eğitim Fakülteleri bünyesinde son açılan programlardan birisi olması nedeniyle çeşitli yapısal sorunları barındırmaktadır.en_US
dc.description.abstractThis study aims at obtaining the opinions of lecturers who work at the Department of Computer Education and Instructional Technology (CEIT) of the Education Faculties of public universities in Turkey regarding their department. The study population of the research, which was conducted with the survey method, was composed of 100 lecturers working at the CEIT departments of the Education Faculties of public universities. The study group was composed of 57 lecturers who submitted their opinions via a questionnaire consisting of two open-ended questions. Raw data obtained were analyzed using the content analysis technique and two themes were detected: teacher education and curriculum. It was concluded as a result of the study that there is an uncertainty in the job descriptions of information technology teachers, and what is expected of the teachers and what is offered in undergraduate education do not match. Also, the Department of Computer Education and Instructional Technology has some structural problems due to its being a technology intensive department, and there are no other international examples at undergraduate level. It is also one of the most recently established programs within the scope of education faculties.
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.5578/keg.10614en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCEIT Department
dc.subjectTeacher Competencies
dc.subjectOpinions of Lecturers
dc.subjectCEIT Program
dc.subjectBÖTE Bölümü
dc.subjectÖğretmen Yeterlikleri
dc.subjectÖğretim Elemanı Görüşleri
dc.subjectBÖTE Program
dc.titleBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Öğretim Elemanlarının alan öğretmeni yeterliklerine ilişkin düşüncelerien_US
dc.title.alternativeOpinions of Computer Education and Instructional Technology Lecturers’ on Field Teacher Competenciesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAydın Adnan Menderes Üniversitesien_US
dc.departmentGaziosmanpaşa Üniversitesi
dc.departmentAydın Adnan Menderes Üniversitesi
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.startpage555en_US
dc.identifier.endpage570en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster