Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmaz, Nadide
dc.contributor.authorGökçek, Tuba
dc.date.accessioned2019-04-29T08:36:18Z
dc.date.available2019-04-29T08:36:18Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationen_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/download/article-file/304343
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5679
dc.descriptionThe middle school mathematics curriculum emphasizes thinking skills in addition to mathematical skills. One of these skills is reflective thinking. In this study, the aim was to develop, implement and evaluate an in-service training program (INSET) about reflective thinking skills. The study group was six Mathematics teachers. Mixed approach was adopted, and 20 hours of training were given. Data were collected with interviews, scales and documents which were prepared by teachers. According to results, although INSET didn’t reveal any meaningful difference quantitatively, it was determined that it contributed developing their teachers’ knowledge and ability qualitatively. Besides, it generally appeared that teachers evaluated INSET positively. It was suggested that teachers must be taken into part in INSET special to the branches and to gain thinking ability occurring useful ambience.en_US
dc.description.abstractOrtaokul Matematik Öğretim Programı matematiksel becerilerin yanında düşünme becerilerine de vurgu yapar. Bu düşünme becerilerinden biri de yansıtıcı düşünmedir. Bu araştırmada ortaokul matematik öğretmenlerine yansıtıcı düşünme becerisini kazandırmak için bir hizmet içi eğitim (HİE) geliştirmek, uygulamak ve değerlendirmek amaçlanmıştır. Araştırmada altı matematik öğretmeni ile çalışılmıştır. Karma yöntem benimsenmiş ve 20 saatlik bir HİE gerçekleştirilmiştir. Veri toplamak amacıyla mülakatlar, ölçekler ve öğretmenlerin hazırladıkları dokümanlar kullanılmıştır. Sonuçta HİE’nin nicel olarak anlamlı bir fark ortaya çıkarmamasına karşın, nitel olarak bilgi ve becerilerin gelişimine katkıda bulunduğu belirlenmiştir. Ayrıca, öğretmenlerin genel olarak HİE’yi olumlu yönde değerlendirdikleri ortaya çıkmıştır. Öğretmenlerin belirli aralıklarla HİE’ye alınmaları, bu eğitimlerin branşa özel olması, düşünme becerilerini kazandırmak amacıyla gerekli ortamların oluşturulması gibi önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.5578/keg.14916en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYansıtıcı düşünme, hizmet içi eğitim, matematik öğretmenleri, düşünme becerilerien_US
dc.titleMatematik Öğretmenlerine Yansıtıcı Düşünme Becerisini Kazandırmaya Yönelik Hazırlanan Hizmet İçi Eğitimin Etkililiğien_US
dc.title.alternativeThe Effectiveness of In-Service Training for the Development of Reflective Thinking Skills Among Mathematics Teachersen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.startpage606en_US
dc.identifier.endpage641en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster