dc.contributor.author | Yılmaz, Nadide | |
dc.contributor.author | Gökçek, Tuba | |
dc.date.accessioned | 2019-04-29T08:36:18Z | |
dc.date.available | 2019-04-29T08:36:18Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | | en_US |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/download/article-file/304343 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/5679 | |
dc.description | The middle school mathematics curriculum emphasizes thinking skills in addition to mathematical skills. One of these skills is reflective thinking. In this study, the aim was to develop, implement and evaluate an in-service training program (INSET) about reflective thinking skills. The study group was six Mathematics teachers. Mixed approach was adopted, and 20 hours of training were given. Data were collected with interviews, scales and documents which were prepared by teachers. According to results, although INSET didn’t reveal any meaningful difference quantitatively, it was determined that it contributed developing their teachers’ knowledge and ability qualitatively. Besides, it generally appeared that teachers evaluated INSET positively. It was suggested that teachers must be taken into part in INSET special to the branches and to gain thinking ability occurring useful ambience. | en_US |
dc.description.abstract | Ortaokul Matematik Öğretim Programı matematiksel becerilerin yanında düşünme becerilerine de vurgu yapar. Bu düşünme becerilerinden biri de yansıtıcı düşünmedir. Bu araştırmada ortaokul matematik öğretmenlerine yansıtıcı düşünme becerisini kazandırmak için bir hizmet içi eğitim (HİE) geliştirmek, uygulamak ve değerlendirmek amaçlanmıştır. Araştırmada altı matematik öğretmeni ile çalışılmıştır. Karma yöntem benimsenmiş ve 20 saatlik bir HİE gerçekleştirilmiştir. Veri toplamak amacıyla mülakatlar, ölçekler ve öğretmenlerin hazırladıkları dokümanlar kullanılmıştır. Sonuçta HİE’nin nicel olarak anlamlı bir fark ortaya çıkarmamasına karşın, nitel olarak bilgi ve becerilerin gelişimine katkıda bulunduğu belirlenmiştir. Ayrıca, öğretmenlerin genel olarak HİE’yi olumlu yönde değerlendirdikleri ortaya çıkmıştır. Öğretmenlerin belirli aralıklarla HİE’ye alınmaları, bu eğitimlerin branşa özel olması, düşünme becerilerini kazandırmak amacıyla gerekli ortamların oluşturulması gibi önerilerde bulunulmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.identifier.doi | 10.5578/keg.14916 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Yansıtıcı düşünme, hizmet içi eğitim, matematik öğretmenleri, düşünme becerileri | en_US |
dc.title | Matematik Öğretmenlerine Yansıtıcı Düşünme Becerisini Kazandırmaya Yönelik Hazırlanan Hizmet İçi Eğitimin Etkililiği | en_US |
dc.title.alternative | The Effectiveness of In-Service Training for the Development of Reflective Thinking Skills Among Mathematics Teachers | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Kuramsal Eğitimbilim Dergisi | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 9 | en_US |
dc.identifier.startpage | 606 | en_US |
dc.identifier.endpage | 641 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayını | en_US |