Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYAPICI, Mehmet; KÖSTERELİOĞLU, İlker
dc.date.accessioned2019-04-29T08:45:56Z
dc.date.available2019-04-29T08:45:56Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/download/article-file/304345
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5681
dc.descriptionThe present study aims to reveal the conception of freshmen studying at Amasya University about philosophy course with the help of metaphors. Phenomenological design, which is a kind of qualitative research design, has been used for the study. The study group of the study is 162 freshmen students in the 2013-2014 semester year. Questionnaires were used to make students clarify philosophy course with metaphors. The metaphors related to philosophy were grouped and classified. In the study, content analysis technique was used to evaluate the gathered data. According to findings, the participants produced 35 valid metaphors related to philosophy course. After these metaphors had been analyzed in terms of common traits, they were grouped under five different notional categories. These categories are : “Philosophy as the source of unhappiness”, “Philosophy as the source of epistemology”, “Philosophy as the source of chaos”, “Philosophy as the source of enlightenment”, “Philosophy as the source of abstract thinking”.en_US
dc.description.abstractBu araştırma, Amasya Üniversitesi’nde birinci sınıfına devam eden öğretmen adaylarının felsefe dersine ilişkin sahip oldukları algıları, metaforlar yardımıyla ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden fenomonolojik (olgubilim) desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2013-2014 öğretim yılında birinci sınıf programına devam eden 162 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada, öğretmen adaylarının felsefe dersini metoforlar yoluyla belirtmeleri için anket kullanılmıştır. Toplanan anketlerdeki felsefeye ilişkin metaforlar gruplara ayrılıp sınıflandırılmıştır. Bu çalışmada, elde edilen verilerin değerlendirilmesinde “içerik analizi” tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, katılımcılar felsefe dersine ilişkin olarak toplam 35 adet geçerli metafor üretmiştir. Bu metaforlar daha sonra ortak özellikleri bakımından incelenerek beş farklı kavramsal kategori altında toplanmıştır. Bu kategoriler; mutsuzluk kaynağı olarak felsefe", "epistemoloji kaynağı olarak felsefe", "kaos kaynağı olarak felsefe", "aydınlanma kaynağı olarak felsefe" ve "soyut düşünme kaynağı olarak felsefe" şeklinde belirlenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.5578/keg.27743en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, metafor, felsefe, içerik analizi, öğretmen adayıen_US
dc.titleÖğretmen Adaylarının Felsefe Dersine İlişkin Metaforlarıen_US
dc.title.alternativePre-Service Teachers' Conceptual Metaphors about Philosophy Courseen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.startpage662en_US
dc.identifier.endpage677en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster