Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBEDEL, Ahmet; IŞIK, Erkan
dc.date.accessioned2019-04-30T06:52:42Z
dc.date.available2019-04-30T06:52:42Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/download/article-file/304269
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5692
dc.descriptionThe purpose of this study was to examine the differences between single-parent and two-parent students’ level of interpersonal problem solving and life satisfaction. With this purpose, 256 high school students (128 single-parent, 128 two parents) completed Interpersonal Problem Solving Inventory (Çam & Tümkaya, 2008) and the Satisfaction With Life Scale (Diener, Emmons, Larsen, & Griffin, 1985; Köker, 1991). Results revealed that students from single-parent families approached more negatively to interpersonal problems, used more insistentpersevering approach, and exhibited more constructive problem solving skills when compared with their counterparts. The results also indicated that students from two-parent families were more satisfied with their life. In the light of these findings, suggestions for preventive guidance interventions targeting students from single-parent families were emphasized and ideas for future research are discussed.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı tek ebeveyni olan ve iki ebeveyni olan öğrencilerin kişilerarası problem çözme ve yaşam doyumu düzeylerinin karşılaştırılmasıdır. Bu amaçla, 256 lise öğrencisine (128 tek ebeveynli ve 128 iki ebeveynli) Kişilerarası Problem Çözme Envanteri (Çam & Tümkaya, 2008) ve Yaşam Doyumu Ölçeği (Diener, Emmons, Larsen & Griffin, 1985; Köker, 1991) uygulanmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre, tek ebeveynli öğrenciler iki ebeveynli öğrencilerle karşılaştırıldığında, problemlere daha olumsuz ancak ısrarcı ve sebatkar yaklaşmakta ve daha yapıcı problem çözme becerileri kullanmaktadırlar. Ayrıca iki ebeveynli öğrencilerin genel yaşam doyum düzeylerinin tek ebeveynli öğrencilerden anlamlı düzeyde yüksek olduğu bulunmuştur. Bu sonuçlar doğrultusunda özellikle tek ebeveynli öğrencileri hedefleyen önleyici rehberlik programlarına yönelik öneriler getirilmiş ve bundan sonra bu konuda yürütülecek çalışmalar için de önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.5578/keg.7966en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectkişilerarası problem çözme, yaşam doyumu, tek ebeveyn, iki ebeveyn, lise öğrencilerien_US
dc.titleTek Ebeveyni Olan ve İki Ebeveyni Olan Öğrencilerin Kişiler Arası Problem Çözme ve Yaşam Doyumu Düzeylerinin Karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeA Comparison of Interpersonal Problem Solving and Life Satisfaction Level between Students with Single Parents and Two Parentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.startpage70en_US
dc.identifier.endpage85en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster