dc.contributor.author | ŞAHİN, Sami; İBİLİ, Emin; ULUYOL, Çelebi | |
dc.date.accessioned | 2019-05-08T07:58:09Z | |
dc.date.available | 2019-05-08T07:58:09Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | | en_US |
dc.identifier.uri | https://sbd.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2016/12/b1samisahinvd.pdf | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/5709 | |
dc.description | This study aims to explore the relation between Internet addiction and
problem solving self-perception. Moreover, the importance of gender was examined
in this relation. The participants were preservice teachers from a government
university in Anatolia region. Data was collected using problem solving and Internet
addiction scales. Data was used to test the structural features of scales before data
analysis. The results show that the self-perception of preservice teachers’ problem
solving is medium and high, and the Internet addiction level is low and medium. The
relation between self-perception scale and Internet addiction is opposite
relationship and there is a case in favor of women in that situation. | en_US |
dc.description.abstract | Araştırmada öğretmen adaylarında problem çözme eğilimi ile internet
bağımlılığı özalgısı incelenmiş ve bu ilişkide cinsiyetin bir rol oynayıp
oynamadığına bakılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını İç Anadolu bölgesinde bir
taşra devlet üniversitesinde eğitim gören öğretmen adayları oluşturmuştur. Veriler
Problem Çözme Envanteri ve İnternet Bağımlılığı ölçeği ile toplanmıştır. Analizler
öncesi ölçeklerin yapısal özellikleri mevcut veriler ile test edilmiştir. Sonuç olarak
öğretmen adaylarının problem çözme özalgılarının orta ve yüksek, internet
bağımlılıklarının ise düşük ve orta düzeylerde olduğu, bu iki değişkenin zıt yönlü
ilişkili olduğu ve bu ilişkide cinsiyetin kadınların lehine bir rol oynadığı
bulunmuştur | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.identifier.doi | 10.5578/jss.44445 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İnternet Bağımlılığı, Problem Çözme, Öğretmen Adayları. | en_US |
dc.title | Öğretmen Adaylarında Problem Çözme Eğilimi ve İnternet Bağımlılığı İlişkisinin İncelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | The Relationship Between Problem Solving and Internet Addiction: Sample of Pre-Service Teachers | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 19 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 21 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayını | en_US |