Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞAHİN, Sami; İBİLİ, Emin; ULUYOL, Çelebi
dc.date.accessioned2019-05-08T07:58:09Z
dc.date.available2019-05-08T07:58:09Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationen_US
dc.identifier.urihttps://sbd.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2016/12/b1samisahinvd.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5709
dc.descriptionThis study aims to explore the relation between Internet addiction and problem solving self-perception. Moreover, the importance of gender was examined in this relation. The participants were preservice teachers from a government university in Anatolia region. Data was collected using problem solving and Internet addiction scales. Data was used to test the structural features of scales before data analysis. The results show that the self-perception of preservice teachers’ problem solving is medium and high, and the Internet addiction level is low and medium. The relation between self-perception scale and Internet addiction is opposite relationship and there is a case in favor of women in that situation.en_US
dc.description.abstractAraştırmada öğretmen adaylarında problem çözme eğilimi ile internet bağımlılığı özalgısı incelenmiş ve bu ilişkide cinsiyetin bir rol oynayıp oynamadığına bakılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını İç Anadolu bölgesinde bir taşra devlet üniversitesinde eğitim gören öğretmen adayları oluşturmuştur. Veriler Problem Çözme Envanteri ve İnternet Bağımlılığı ölçeği ile toplanmıştır. Analizler öncesi ölçeklerin yapısal özellikleri mevcut veriler ile test edilmiştir. Sonuç olarak öğretmen adaylarının problem çözme özalgılarının orta ve yüksek, internet bağımlılıklarının ise düşük ve orta düzeylerde olduğu, bu iki değişkenin zıt yönlü ilişkili olduğu ve bu ilişkide cinsiyetin kadınların lehine bir rol oynadığı bulunmuşturen_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.5578/jss.44445en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİnternet Bağımlılığı, Problem Çözme, Öğretmen Adayları.en_US
dc.titleÖğretmen Adaylarında Problem Çözme Eğilimi ve İnternet Bağımlılığı İlişkisinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeThe Relationship Between Problem Solving and Internet Addiction: Sample of Pre-Service Teachersen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage21en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster