Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGÜRBÜZ, Ramazan, ÇAVUŞ ERDEM, Zeynep
dc.date.accessioned2019-05-09T06:21:05Z
dc.date.available2019-05-09T06:21:05Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationen_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/download/article-file/304285
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5717
dc.descriptionAim of this study is examine the opinions of teachers about students' misconceptions and mistakes in equation. For this purpose, were carried out to the semi-structured interviews related removing their and the causes of errors and mistakes in equations with six teacher who working in six different middle schools in the city. Descriptive analysis of interview technique was used. As a result of the analysis of teachers, have been identified that they associate with teaching methods, lack of time, the student faulty learning students’ mistakes and misconceptions and that they tried to memorize the math questions solutions without have to resort the cognitive structure constituting the source of problems.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, denklem konusunda öğrenci hata ve yanılgılarına ilişkin öğretmen görüşlerini incelemektir. Bu amaçla bir ilin 6 farklı ortaokulunda görev yapan 6 öğretmenle, denklemler konusunda olası öğrenci hata ve yanılgılarının nedenleri ve giderilmesine ilişkin yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Toplanan verinin analizinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Yapılan analiz sonucunda öğretmenlerin, öğrenci hata ve yanılgılarının sebeplerini, öğretim metoduyla, zaman yetersizliğiyle, öğrencilerin hatalı öğrenmeleriyle ilişkilendirdikleri ve bu sorunların kaynağını oluşturan bilişsel yapıya yönelmeden ziyade matematik sorularının çözümlerini ezberletmeye çalıştıkları tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.5578/keg.9497en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematik öğretimi, denklem, hata, kavram yanılgısı, öğretmen.en_US
dc.titleÖğrenci Hata ve Yanılgılarına İlişkin Öğretmen Görüşleri: Denklem Örneğien_US
dc.title.alternativeTeacher Views On Students’ Mistakes and Misconceptions: Equation Exampleen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.startpage360en_US
dc.identifier.endpage379en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster