Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYILDIRIM, Kamil; ARASTAMAN, Gökhan; DAŞCI, Elif
dc.date.accessioned2019-05-13T06:45:12Z
dc.date.available2019-05-13T06:45:12Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationen_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/download/article-file/304298
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5751
dc.descriptionThe aim of this study was to develop and validate the Teachers’ Professional Well-being Scale. A total of 301 subject teachers working in primary and lower secondary public schools located in Aksaray province comprised the sample. In developing the scale we followed steps of scale development process and carried out EFA and CFA, examined item-total correlations (.43 < r < .68), and tested reliability (α=.90) of the scale. Depending on the data, we concluded that teachers have a good level of professional well-being ( x =5.74, Sd=.71) and they are eager to perform better their profession, to follow new developments and to try new things in teaching profession. Besides, the study displayed that teachers’ demographic characteristics are not meaningful variables in explaining variances of their perceptions of professional well-being.en_US
dc.description.abstractBu çalışma, Öğretmenlerin Mesleki İyilik Algısı Ölçeğinin geliştirilmesi, bu ölçeğin test edilmesi ve kullanılmasını konu edinmektedir. Ölçek geliştirme süreçleri izlenerek AFA ve DFA analizleri yapılmış, madde-toplam ilişki değerleri incelenmiş (.43 < r < .68), geçerlik ve güvenirliği (α=.90) sınanmış ölçek dört temel bileşen altında yedili likert tipinde toplam 21 maddeden oluşmaktadır. Ölçek, Aksaray İlindeki resmi ilk ve ortaokullarda görev yapan farklı alanlardan 301 öğretmene uygulanmıştır. Ölçeğin kullanılması ile elde edilen verilere göre öğretmenlerin mesleki olarak kendilerini iyi düzeyde gördükleri ( x =5.74, Ss=.71), mesleklerinde yeni şeyleri deneme, yenilikleri takip etme, görevlerini daha iyi yapabilme açısından büyük ölçüde istekli oldukları, demografik değişkenlerin mesleki iyilik algılarında fark yaratmadığı saptanmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.5578/keg.8760en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectöğretmenler, mesleki iyilik algısı, ölçek geliştirmeen_US
dc.titleÖğretmenlerin Mesleki İyilik Algısı Ölçeğinin Geliştirilmesi, Test Edilmesi ve Kullanılmasıen_US
dc.title.alternativeDeveloping, Testing and Implementing the Scale of Teachers’ Professional Well-Beingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.startpage486en_US
dc.identifier.endpage506en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster