Eğitim Felsefeleri Çerçevesinde Geleceğin Öğretmenleri: Metaforik Bir Çalışma
Abstract
Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının gelecekte nasıl bir öğretmen olacaklarıyla ilgili düşüncelerini metaforlar aracılığıyla incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, 2011-2012 öğretim yılında, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 230 öğretmen adayından; “Gelecekte… gibi bir öğretmen olmak istiyorum. Çünkü...” cümlelerini tamamlamaları istenmiştir. Araştırmada elde edilen veriler, nitel ve nicel araştırma yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, katılımcılar gelecekte olmak istedikleri öğretmen kavramına ilişkin 193 geçerli metafor üretmiştir. Bu metaforlar ortak özellikleri bakımından geleceğin ilerlemeci öğretmenleri, geleceğin yeniden kurmacı öğretmenleri, geleceğin daimici öğretmenleri ve geleceğin esasici öğretmenleri olmak üzere dört kategori altında toplanmıştır. Bu çalışmada elde edilen sonuçlara göre öğretmen adayları geleceğe yönelik olarak en çok ilerlemeci, en az daimici eğitim felsefelerini benimsemektedir.
Source
Kuramsal Eğitimbilim DergisiVolume
8Issue
4Collections
- Cilt 8 : Sayı 4 [7]