Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBAYRAK, Beyza Karadeniz
dc.date.accessioned2019-05-13T12:40:57Z
dc.date.available2019-05-13T12:40:57Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationen_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/download/article-file/304236
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5756
dc.descriptionThis descriptive research which analyzes the relationship between learning styles and attitudes toward the science and technology course was conducted with 444 primary school students in Istanbul. “The Learning Styles Inventory” developed by Grasha (1996) and “The Attitude Scale of the Science and Technology Course” developed by Nuhoğlu (2008) were administered. Data on students’ learning styles were analyzed through frequencies (f) and percentages (%). Chi-square test, t test and one-way analysis of variance were also used. According to the results of the study, it was found out that there was a significant difference between students’ learning styles and their gender (p < 0.05), but there was not a significant difference between students’ attitudes and their gender. Moreover, it was found out that there was no relationship between students’ learning styles and their attitudes toward the science and technology course.en_US
dc.description.abstractİlköğretim öğrencilerinin sahip oldukları öğrenme stillerinin ve fen ve teknoloji dersine ilişkin tutumlarının incelendiği betimsel nitelikteki bu araştırma, İstanbul ili Kadıköy ilçesinde bir ilköğretim okulunda 444 ilköğretim ikinci kademe öğrencisinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Katılımcılara Grasha (1994) tarafından geliştirilen “Öğrenci Öğrenme Stilleri Ölçeği” ve Nuhoğlu (2008) tarafından geliştirilen “Fen ve Teknoloji Dersi Tutum Ölçeği” uygulanmıştır. Toplanan verilerin çözümlenmesinde, öğrenme stillerinin belirlenmesinde frekans (f) ve yüzde (%) dağılımları, t testi, ki-kare testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Bulgulara dayalı olarak çalışmaya katılan tüm öğrencilerin öğrenme stillerinin cinsiyetlerine göre anlamlı düzeyde farklı olduğu (p < 0,05) söylenebilir. Fen ve Teknoloji dersine yönelik tutum ölçeğinden aldıkları puanların ortalamaları arasında cinsiyet açısından anlamlı bir farklılık bulunmadığı belirlenmiştir. Ayrıca, öğrencilerin fen ve teknoloji dersine yönelik tutumları ile öğrenme stilleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.5578/keg.5203en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğrenme stilleri, tutum, fen ve teknoloji, ilköğretimen_US
dc.titleÖğrenme Stilleri ve Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Tutumlar Üzerine Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeA Research on Students’ Learning Styles and Their Attitudes toward Science and Technologyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage15en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster