Okul Öncesi Çocukların Pazarlama Kavramları Farkındalığının Kırsal Kesimde Yaşayan Çocuklar İle Şehirde Yaşayan Çocukların Karşılaştırılması
Özet
Bu çalışma, kırsal kesimde yaşayan okul öncesi çocuklar ile kentte yaşayan
okul öncesi çocukların alışveriş deneyimlerini göz önünde bulundurarak, pazarlama
kavramları hakkındaki algılama ve farkındalık düzeylerini belirlemeye yönelik nitel
araştırma sonuçlarını içermektedir. Afyonkarahisar’ın Çay ilçesine bağlı iki beldede
47 çocuk ve Afyonkarahisar kent merkezinde 4 farklı semtte 133 çocuk olmak üzere
kırsalda ve kentte toplamda 180 çocuk ile yarı yapılandırılmış drama, gözlem ve
mülakat yöntemleriyle gerçekleştirilen araştırma sonucunda; kırsal kesimde
yaşayan çocukların şehir merkezinde yaşayan çocuklara göre pazarlama kavramları
farklılığı açısından bilişsel ve davranışsal düzeyde daha zayıf oldukları görülmüştür.
Çocukların pazarlama kavramları bilinç düzeyi ile çocukların tüketici olarak
sosyalleşmesine yönelik literatürün büyük ölçüde örtüştüğü görülmektedir. Diğer
taraftan kırsal kesimde yaşayan çocuklar ile ilgili özellikle Çin’de yapılan
çalışmalar ile araştırmanın bulguları paralellik göstermektedir.
Kaynak
Sosyal Bilimler DergisiCilt
19Sayı
2Bağlantı
https://sbd.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2017/12/C.19-S2b2yusufkaracavd.pdfhttp://hdl.handle.net/11630/5757