Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKARACA, Yusuf; ÖZKAN, Veysel; KAFADAR, Onur
dc.date.accessioned2019-05-13T12:45:28Z
dc.date.available2019-05-13T12:45:28Z
dc.date.issued2017-12
dc.identifier.citationen_US
dc.identifier.urihttps://sbd.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2017/12/C.19-S2b2yusufkaracavd.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5757
dc.descriptionThis study aims to detect differences between marketing concepts awareness and perception of pre-school aged children who lived in rural areas and cities based on qualitative research. The sample of the study consists of two sources. 47 children was conducted from two districts of Çay while 133 children was collected from 4 districts of Afyonkarahisar. Totally 180 semi-structured with drama, observation and interview were used for analysis. It was found that, children who lives in rural areas have weaker marketing concept awareness both behavioral and cognitive level according to children who lives in cities. The results of this study consistent with previous studies especially for level of marketing concepts awareness of children and socializing children as consumers. On the other hand, the findings of this study related children who lives in rural areas parallel to the result of studies in China.en_US
dc.description.abstractBu çalışma, kırsal kesimde yaşayan okul öncesi çocuklar ile kentte yaşayan okul öncesi çocukların alışveriş deneyimlerini göz önünde bulundurarak, pazarlama kavramları hakkındaki algılama ve farkındalık düzeylerini belirlemeye yönelik nitel araştırma sonuçlarını içermektedir. Afyonkarahisar’ın Çay ilçesine bağlı iki beldede 47 çocuk ve Afyonkarahisar kent merkezinde 4 farklı semtte 133 çocuk olmak üzere kırsalda ve kentte toplamda 180 çocuk ile yarı yapılandırılmış drama, gözlem ve mülakat yöntemleriyle gerçekleştirilen araştırma sonucunda; kırsal kesimde yaşayan çocukların şehir merkezinde yaşayan çocuklara göre pazarlama kavramları farklılığı açısından bilişsel ve davranışsal düzeyde daha zayıf oldukları görülmüştür. Çocukların pazarlama kavramları bilinç düzeyi ile çocukların tüketici olarak sosyalleşmesine yönelik literatürün büyük ölçüde örtüştüğü görülmektedir. Diğer taraftan kırsal kesimde yaşayan çocuklar ile ilgili özellikle Çin’de yapılan çalışmalar ile araştırmanın bulguları paralellik göstermektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTüketici Davranışı, Çocuklara Pazarlama, Pazarlama Etiği, Okul Öncesi Yaş Grubu, Pazarlama Kavramı Farkındalığıen_US
dc.titleOkul Öncesi Çocukların Pazarlama Kavramları Farkındalığının Kırsal Kesimde Yaşayan Çocuklar İle Şehirde Yaşayan Çocukların Karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeA Comparison of Marketing Concepts Awareness for Pre-School Children Between Living in Rural Areas and City Dwellersen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.startpage23en_US
dc.identifier.endpage52en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster