dc.contributor.author | KARACA, Yusuf; ÖZKAN, Veysel; KAFADAR, Onur | |
dc.date.accessioned | 2019-05-13T12:45:28Z | |
dc.date.available | 2019-05-13T12:45:28Z | |
dc.date.issued | 2017-12 | |
dc.identifier.citation | | en_US |
dc.identifier.uri | https://sbd.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2017/12/C.19-S2b2yusufkaracavd.pdf | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/5757 | |
dc.description | This study aims to detect differences between marketing concepts
awareness and perception of pre-school aged children who lived in rural areas and
cities based on qualitative research. The sample of the study consists of two sources.
47 children was conducted from two districts of Çay while 133 children was collected from 4 districts of Afyonkarahisar. Totally 180 semi-structured with
drama, observation and interview were used for analysis. It was found that, children
who lives in rural areas have weaker marketing concept awareness both behavioral
and cognitive level according to children who lives in cities. The results of this study
consistent with previous studies especially for level of marketing concepts
awareness of children and socializing children as consumers. On the other hand,
the findings of this study related children who lives in rural areas parallel to the
result of studies in China. | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışma, kırsal kesimde yaşayan okul öncesi çocuklar ile kentte yaşayan
okul öncesi çocukların alışveriş deneyimlerini göz önünde bulundurarak, pazarlama
kavramları hakkındaki algılama ve farkındalık düzeylerini belirlemeye yönelik nitel
araştırma sonuçlarını içermektedir. Afyonkarahisar’ın Çay ilçesine bağlı iki beldede
47 çocuk ve Afyonkarahisar kent merkezinde 4 farklı semtte 133 çocuk olmak üzere
kırsalda ve kentte toplamda 180 çocuk ile yarı yapılandırılmış drama, gözlem ve
mülakat yöntemleriyle gerçekleştirilen araştırma sonucunda; kırsal kesimde
yaşayan çocukların şehir merkezinde yaşayan çocuklara göre pazarlama kavramları
farklılığı açısından bilişsel ve davranışsal düzeyde daha zayıf oldukları görülmüştür.
Çocukların pazarlama kavramları bilinç düzeyi ile çocukların tüketici olarak
sosyalleşmesine yönelik literatürün büyük ölçüde örtüştüğü görülmektedir. Diğer
taraftan kırsal kesimde yaşayan çocuklar ile ilgili özellikle Çin’de yapılan
çalışmalar ile araştırmanın bulguları paralellik göstermektedir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.identifier.doi | | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Tüketici Davranışı, Çocuklara Pazarlama, Pazarlama Etiği, Okul Öncesi Yaş Grubu, Pazarlama Kavramı Farkındalığı | en_US |
dc.title | Okul Öncesi Çocukların Pazarlama Kavramları Farkındalığının Kırsal Kesimde Yaşayan Çocuklar İle Şehirde Yaşayan Çocukların Karşılaştırılması | en_US |
dc.title.alternative | A Comparison of Marketing Concepts Awareness for Pre-School Children Between Living in Rural Areas and City Dwellers | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 19 | en_US |
dc.identifier.startpage | 23 | en_US |
dc.identifier.endpage | 52 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayını | en_US |