dc.contributor.author | GÜL, Gülnihal; BOZKAYA, İsmail | |
dc.date.accessioned | 2019-05-13T12:51:37Z | |
dc.date.available | 2019-05-13T12:51:37Z | |
dc.date.issued | 2017-12 | |
dc.identifier.citation | | en_US |
dc.identifier.uri | https://sbd.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2017/12/C.19-S2b3guln%C4%B1halgul.pdf | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/5758 | |
dc.description | Bu araştırmada ana sınıfı öğrencileri için Okul Öncesi Programı
gereklerine uygun çocuk şarkıları dağarcığı oluşturmak, okul öncesi düzeyde müzik
eğitimi veren öğretmenlerin daha etkili ve verimli çalışmalar yapmasına katkı
sağlamak amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, araştırmacı tarafından şarkı
dağarcığı oluşturulmuş, deney ve kontrol grupları belirlenerek deney grubu ile 12
hafta çalışılmıştır. Uygulama öncesi ve sonrasında deney ve kontrol grubuna
araştırmacı tarafından hazırlanan “müziksel beceri ölçme aracı” kullanılarak ön
test ve son test uygulaması yapılmış ve elde edilen verilerin istatistiksel
çözümlemeleri yapılmıştır. Araştırma sonuçlarından elde edilen verilere göre, araştırmacının
hazırlayıp uyguladığı şarkı dağarcığı ile gerçekleştirilen müzik eğitimi
etkinliklerinin; 6 yaş grubu çocukların müziksel gelişim düzeyleri üzerinde olumlu
etki yarattığı görülmüştür. | en_US |
dc.description.abstract | In this research it was aimed to form a nursery rhymes repertoire for preschool children, which is appropriate for the necessities of the Early Childhood
Education Program and to help pre-school music teachers carry out more efficient
and productive work. Towards this aim, a song repertoire was formed by the
researcher, experimental and control groups were specified and work was carried
out with the experimental group for 12 weeks. A pre-test and a final test were
applied to the experimental and control groups before and after practice with the
use of a “musical skills measuring device” prepared by the researcher and
statistical analyzed of the obtained data were performed.
According to the data gained from the research results, it was stated that
the activities performed in music education created a positive effect on the musical
development of 6 year old children. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.identifier.doi | | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Preschool education, music education, song repertoire | en_US |
dc.title | The Efficiency of the Song Repertoire on the Musical Development Level of Pre-School Children Aged Six Years Old | en_US |
dc.title.alternative | Okul Öncesi Altı Yaş Çocukları İçin Oluşturulan Şarkı Dağarcığının Müziksel Gelişim Düzeylerine Etkisi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 19 | en_US |
dc.identifier.startpage | 53 | en_US |
dc.identifier.endpage | 66 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayını | en_US |