Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMETİN, Osman; KARAKAYA, Şeref
dc.date.accessioned2019-05-13T14:07:39Z
dc.date.available2019-05-13T14:07:39Z
dc.date.issued2017-12
dc.identifier.citationen_US
dc.identifier.urihttps://sbd.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2017/12/C.19-S2b6osmanmetinvd.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5761
dc.descriptionThe French sociologist, philosopher Jean Baudrillard has provided a different perspective on the world of today, with his thoughts on simulation theory, consumer society, masses and media analyzes. His simulation theory is about simulations that take place in the truth. The thoughts on consumption society are related to the fact that consumption objects and consumption are a form of existence; Masses are negated in Baudrillard. Baudrillard's thoughts on the media are shaped by the theory of simulation. Baudrillard made media analyzes generally through conventional media tools. With the developing technology, new media tools are witnessed. Today, it is often referred to as "social media" by new media tools. Baudrillard did not directly analyze social media. However, He's world of thought and his unique conceptual world presents important clues to his readers in understanding social media. In this study, social media from Baudrillard's perspective, social media, individuals, masses, power, education, consumption and social relations were tried to be analyzed.en_US
dc.description.abstractFransız sosyolog, düşünür Jean Baudrillard, simülasyon kuramı, tüketim toplumu, kitleler üzerine düşünceleri ve medya analizleriyle günümüz dünyasına farklı bir perspektifle bakılmasını sağlamıştır. Onun simülasyon kuramı gerçeğin yerini alan simülasyonlar üzerinedir. Tüketim toplumu üzerine düşünceleriyse, tüketim nesnelerinin ve tüketimin bir var oluş biçimi olmasıyla ilgilidir; kitlelerse Baudrillard’da olumsuzlanmıştır. Baudrillard’ın medya üzerine düşünceleriyse, simülasyon kuramı çevresinde şekillenmiştir. Baudrillard medya analizlerini genel olarak konvansiyonel medya araçları üzerinden yapmıştır. Gelişen teknolojiyle birlikte yeni medya araçlarına tanık olunmaktadır. Yeni medya araçlarından günümüzde sıkça söz edileni “sosyal medya” olmuştur. Baudrillard doğrudan sosyal medya üzerine analizlerde bulunmamıştır. Ancak onun düşünce dünyası ve kendine özgü kavram dünyası, okuyucularına sosyal medyayı anlayabilmek açısından önemli ipuçları sunmaktadır. Bu çalışma ile Baudrillard’ın perspektifinden sosyal medya, sosyal medyada bireyin, kitlelerin, iktidarların, eğitimin, tüketimin ve toplumsal ilişkilerin temsili analiz edilmeye çalışılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectJean Baudrillard, Sosyal Medya, Simülasyon, Simülakr, Hiper-Gerçeklik.en_US
dc.titleJean Baudrillard Perspektifinden Sosyal Medya Analizi Denemesien_US
dc.title.alternativeAn Attempt to Analyse of Social Media Through Jean Boudrillard’s Perspectiveen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.startpage109en_US
dc.identifier.endpage121en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster