dc.contributor.author | YILMAZ, Aydın; GAZEL, Ahmet Ali | |
dc.date.accessioned | 2019-05-14T06:50:34Z | |
dc.date.available | 2019-05-14T06:50:34Z | |
dc.date.issued | 2017-12 | |
dc.identifier.citation | | en_US |
dc.identifier.uri | https://sbd.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2017/12/C.19-S2b9aydinyilmaz.pdf | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/5764 | |
dc.description | In this work the questions asked by the teachers in Social Studies lessons in
2014-2015 academic year were examined according to Bloom’s Taxonomy.The
questions obtained by monitoring two teachers in 4
th and 7th grade Social Studies
classes for four weeks were analyzed. In this qualitative study The Unstructured
Observation Technigues and Interiviev Forms were used. It is seen that the teacher
prefer asking the questions on knowledge level firstly in this work. The
questions on comprehension level come in the second place. It is determined that at
least a few questions asked on analysis, synthesis and evaluation levels but no
questions on aplication level.During the meeting through the interwiew forms it was
observed that the teachers thing they should ask questions on upperlevels but they
prefer he questions on lower levels in practice. Also in the sample questions asked
by the teachers through the Interview Forms it is again determined that the
questions on lower level according to the Bloom’s Taxonomy asked.Finaly, it is
determined that the teachers think they should ask questions on upper levels but they
use the questions on lower levels more when they ask questions | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmada 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Sosyal Bilgiler derslerinde
öğretmenler tarafından sorulan sorular, Bloom taksonomisine göre incelenmiştir. 4.
Sınıf ve 7. Sınıf Sosyal Bilgiler derslerine giren iki öğretmenin dört hafta derslerine
girilerek gözlenmesi sonucu elde edilen sorular betimsel analiz ile incelenmiştir.
Nitel olarak yapılan bu araştırmanın yöntemi gözlem ve görüşme olup, veri toplama
aracı olarak, Yapılandırılmamış gözlem formu ve uzman görüşü alınarak
hazırlanmış görüşme formu kullanılmıştır. Yapılan çalışmada öğretmenlerin ilk
olarak Bloom taksonomisinin bilişsel alanında bulunan bilgi basamağındaki
soruları tercih ettiği görülmüştür. İkinci sırada ise kavrama basamağı soruları
gelmektedir. Analiz, sentez ve değerlendirme basamaklarında sorulan soruların
sayısının oldukça az olduğu görülmüştür. Uygulama düzeyinde ise hiç soru
sorulmadığı belirlenmiştir. Görüşme formu aracılığıyla toplanan verilerde
öğretmenlerin daha çok üst düzey sorular sorulması gerektiğini düşündüğü fakat
uygulamada alt basamaklardaki soruları tercih ettikleri görülmüştür. Öğretmenler
tarafından görüşme formu aracılığıyla örnek olarak sorulan sorularda da yine
Bloom taksonomisine göre alt basamakta ki soruların sorulduğu belirlenmiştir.
Sonuç olarak öğretmenlerin aslında üst düzeyde soruların sorulmasının gerektiğini
düşündüğü ancak soru sorarken alt basamaktaki soruları daha çok kullandıkları
belirlenmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.identifier.doi | | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sosyal Bilgiler, Öğretmen Soruları, Bloom Taksonomisi. | en_US |
dc.title | 4. ve 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Derslerinde Sorulan Öğretmen Sorularının Bloom Taksonomisinin Bilişsel Alanına Göre İncelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | The Study of Teacher’s Questions Asked in 4 th and 7 th Social Sciences Classes According to Bloom Taxonomy’s Cognitive Domain | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 19 | en_US |
dc.identifier.startpage | 173 | en_US |
dc.identifier.endpage | 186 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayını | en_US |