Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYILMAZ, Aydın; GAZEL, Ahmet Ali
dc.date.accessioned2019-05-14T06:50:34Z
dc.date.available2019-05-14T06:50:34Z
dc.date.issued2017-12
dc.identifier.citationen_US
dc.identifier.urihttps://sbd.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2017/12/C.19-S2b9aydinyilmaz.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5764
dc.descriptionIn this work the questions asked by the teachers in Social Studies lessons in 2014-2015 academic year were examined according to Bloom’s Taxonomy.The questions obtained by monitoring two teachers in 4 th and 7th grade Social Studies classes for four weeks were analyzed. In this qualitative study The Unstructured Observation Technigues and Interiviev Forms were used. It is seen that the teacher prefer asking the questions on knowledge level firstly in this work. The questions on comprehension level come in the second place. It is determined that at least a few questions asked on analysis, synthesis and evaluation levels but no questions on aplication level.During the meeting through the interwiew forms it was observed that the teachers thing they should ask questions on upperlevels but they prefer he questions on lower levels in practice. Also in the sample questions asked by the teachers through the Interview Forms it is again determined that the questions on lower level according to the Bloom’s Taxonomy asked.Finaly, it is determined that the teachers think they should ask questions on upper levels but they use the questions on lower levels more when they ask questionsen_US
dc.description.abstractBu çalışmada 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Sosyal Bilgiler derslerinde öğretmenler tarafından sorulan sorular, Bloom taksonomisine göre incelenmiştir. 4. Sınıf ve 7. Sınıf Sosyal Bilgiler derslerine giren iki öğretmenin dört hafta derslerine girilerek gözlenmesi sonucu elde edilen sorular betimsel analiz ile incelenmiştir. Nitel olarak yapılan bu araştırmanın yöntemi gözlem ve görüşme olup, veri toplama aracı olarak, Yapılandırılmamış gözlem formu ve uzman görüşü alınarak hazırlanmış görüşme formu kullanılmıştır. Yapılan çalışmada öğretmenlerin ilk olarak Bloom taksonomisinin bilişsel alanında bulunan bilgi basamağındaki soruları tercih ettiği görülmüştür. İkinci sırada ise kavrama basamağı soruları gelmektedir. Analiz, sentez ve değerlendirme basamaklarında sorulan soruların sayısının oldukça az olduğu görülmüştür. Uygulama düzeyinde ise hiç soru sorulmadığı belirlenmiştir. Görüşme formu aracılığıyla toplanan verilerde öğretmenlerin daha çok üst düzey sorular sorulması gerektiğini düşündüğü fakat uygulamada alt basamaklardaki soruları tercih ettikleri görülmüştür. Öğretmenler tarafından görüşme formu aracılığıyla örnek olarak sorulan sorularda da yine Bloom taksonomisine göre alt basamakta ki soruların sorulduğu belirlenmiştir. Sonuç olarak öğretmenlerin aslında üst düzeyde soruların sorulmasının gerektiğini düşündüğü ancak soru sorarken alt basamaktaki soruları daha çok kullandıkları belirlenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilgiler, Öğretmen Soruları, Bloom Taksonomisi.en_US
dc.title4. ve 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Derslerinde Sorulan Öğretmen Sorularının Bloom Taksonomisinin Bilişsel Alanına Göre İncelenmesien_US
dc.title.alternativeThe Study of Teacher’s Questions Asked in 4 th and 7 th Social Sciences Classes According to Bloom Taxonomy’s Cognitive Domainen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.startpage173en_US
dc.identifier.endpage186en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster