dc.contributor.author | OCAK, İjlal; ERBASAN, Ömer | |
dc.date.accessioned | 2019-05-15T06:34:48Z | |
dc.date.available | 2019-05-15T06:34:48Z | |
dc.date.issued | 2017-12 | |
dc.identifier.uri | https://sbd.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2017/12/C.19-S2b10ijlalocak.pdf | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/5799 | |
dc.description | The purpose of this study is adoption of attitude related Science lesson of
students and the epistemological beliefs of them and is investigated this in terms of
various variables. The sample of the research included 319 primary students who
are 4th grade in Afyonkarahisar. In investigation that was used scan model, dates
were obtained thanks to epistemological beliefs survey and Science lesson attitude
scale. According to findings of research, it has been found that students have
medium epistemological attitude when they have positive attitude about Science
lesson. It has been concluded that epistemological beliefs of students is meaningful
positive correlation between attitudes linked Science lesson is predicted statistically
considering epistemological beliefs | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin Fen Bilimleri dersine
yönelik tutumları ile epistemolojik inançlarının belirlenmesi ve çeşitli değişkenler
açısından incelenmesidir. Çalışmanın örneklemini Afyonkarahisar ilinde öğrenim
gören 319 ilkokul 4. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Tarama modelinin kullanıldığı
araştırmada veriler Fen Bilimleri dersi tutum ölçeği ve epistemolojik inançlar anketi
ile toplanmıştır. Araştırmanın bulgularına göre öğrencilerin Fen Bilimleri dersine
yönelik olumlu bir tutuma sahipken, epistemolojik inançlarının istenilen düzeyde
olmadığı ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin epistemolojik inançları ile Fen Bilimleri
dersine yönelik tutumları arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu ve
epistemolojik inançların Fen Bilimleri dersine yönelik tutumları istatistiksel olarak
anlamlı bir şekilde yordadığı sonucuna ulaşılmıştır | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.identifier.doi | | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Epistemolojik İnanç, Fen Bilimleri, Tutum | en_US |
dc.title | 4. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutumları ve Epistemolojik İnançları | en_US |
dc.title.alternative | 4th Grade Students' Epistemological Beliefs and Attitudes to Science Course | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 19 | en_US |
dc.identifier.startpage | 187 | en_US |
dc.identifier.endpage | 207 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayını | en_US |