dc.contributor.author | ALYAKUT, Ömür | |
dc.date.accessioned | 2019-05-15T06:39:47Z | |
dc.date.available | 2019-05-15T06:39:47Z | |
dc.date.issued | 2017-12 | |
dc.identifier.uri | https://sbd.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2017/12/C.19-S2b11omuralyakut.pdf | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/5800 | |
dc.description | This study was conducted to examine social media activities in the context
of integrated marketing communications of Starbucks and Coffee World brands. The
social media activities of the brands were examined based on commercial Facebook accounts and the visual communication content they shared. The evaluation process
covered the dates 1-31 December 2016 and content analysis was applied to visual
sharing.
As a result of the research, the coffee culture created by coffee brands
through products, services and the environment is maintained in social media
through visual communication and consumer interaction, encourage sharing of
emotional connections and manage this environment in a way that supports the
brand's marketing communication efforts. In this context, Starbucks was found to be
more active in social media and more effective in marketing communication.
Nowadays, when your visuals come to the fore, it is considered that coffee brands
will make their success even better by sharing social media in a way that will appeal
to the consumers, touch their hearts and talk more about the brand. | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışma Starbucks ile Kahve Dünyası markalarının
bütünleşik pazarlama iletişimi bağlamında sosyal medya faaliyetlerini incelemek
amacıyla yapılmıştır. Markaların sosyal medya faaliyetlerinin incelenmesinde, ticari
Facebook hesapları ve paylaştıkları görsel iletişim içerikleri temel alınmıştır.
Değerlendirme süreci 1-31 Aralık 2016 tarihlerini kapsamış ve görsel
paylaşımlara içerik analizi uygulanmıştır.
Araştırma sonucunda, kahve markalarının ürün, hizmet ve ortam aracılığı
ile yarattığı kahve kültürünü, sosyal medyada görsel iletişim ve tüketici etkileşimi ile
sürdürdüğü, duygusal bağ kurmaya yönelik paylaşımları teşvik ettiği ve bu ortamı
markanın pazarlama iletişimi çalışmalarına destek verecek biçimde yönettiği
görülmüştür. Bu bağlamda Starbucks’ın sosyal medyada daha aktif olduğu ve
pazarlama iletişimini daha etkili yürüttüğü belirlenmiştir. Görselliğin öne çıktığı
günümüzde kahve markalarının tüketicinin gözüne hitap edecek, kalplerine
dokunacak ve marka hakkında daha fazla konuşturacak şekilde sosyal medya
paylaşımlarında bulunması, onların başarılarını daha da arttıracağı yönünde
değerlendirilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.identifier.doi | | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sosyal medya, Facebook, Sosyal Medya Pazarlaması, Görsel İletişim, Kahve | en_US |
dc.title | Kahve Markalarının Bütünleşik Pazarlama İletişimi Bağlamında Sosyal Medya Kullanımları | en_US |
dc.title.alternative | Coffe Brands’ Social Media Use in the Context of Integrated Marketing Communication | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 19 | en_US |
dc.identifier.startpage | 209 | en_US |
dc.identifier.endpage | 234 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayını | en_US |