dc.contributor.author | SARIDEDE, Ufuk; ARSLAN, Yaser | |
dc.date.accessioned | 2019-05-15T07:41:38Z | |
dc.date.available | 2019-05-15T07:41:38Z | |
dc.date.issued | 2017-12 | |
dc.identifier.uri | https://sbd.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2017/12/C.19-S2b20ufuksar%C4%B1dedevd.pdf | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/5814 | |
dc.description | This study aimed to reveal the reasons of absenteeism behaviours of preservice teachers based on their views. Qualitative research method was used in this
study, and the data were gathered via focus group interviews. Participants were
selected via criterion sampling and maximum variation sampling methods. They
were totally 12 pre-service teachers who are at different departments and grades.
On the other hand, six of them were male, and six of them were female. Results
showed that the reasons of absenteeism behaviours were reasons related with preservice teachers, reasons related course content and lecturers, and reasons related
campus and its environment. Pre-service teachers stated that anxiety of
unemployment, disliking the department, health and transportation problems were
the reasons of absenteeism related with themselves. On the other hand, they listed
the reasons related course content and lecturer such as not being enjoyable of
lectures, low performance and lack of communication ability of lecturers, etc.
Additionally, they stated that negative physical conditions, poor relationship with
students, lack of social and cultural activities were the reasons related campus and
its environment. | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, eğitim fakültesi öğrencilerinin devamsızlık
nedenlerini eğitim fakültesi öğrencilerinin görüşlerine dayalı olarak belirlemektir.
Nitel araştırma deseni kullanılarak yürütülen araştırmanın verileri odak grup
görüşmesi tekniği kullanılarak toplanmıştır. Ölçüt örnekleme ve maksimum çeşitlilik
örneklemesi teknikleri kullanılarak belirlenen araştırmanın katılımcıları farklı sınıf,
bölüm ve cinsiyetteki 12 eğitim fakültesi öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmada
elde edilen bulgulara göre; eğitim fakültesi öğrencilerinin kendilerinden
kaynaklanan, ders içeriği ve sorumlusundan kaynaklanan, okul ve çevresinden
kaynaklanan nedenlerle devamsızlık yaptıkları saptanmıştır. Öğrenciler,
kendilerinden kaynaklanan nedenleri; okulu bitirdiğinde iş bulamama kaygısı,
okuduğu bölümü sevmeme, sağlık sorunları, ulaşım problemi, okul dışında bir işte
çalışma olarak sıralarken, ders içeriği ve sorumlusundan kaynaklanan nedenleri;
derslerin sıkıcı geçmesi, performansın düşüklüğü, öğrencilerle iletişim yetersizliği,
ders saatlerinin uzun ve fazla olması, alan dışı derslerin gereksiz olması, konuların
işleniş şekli olarak sıralamıştır. Öğrenciler, okul ve çevresine ilişkin devamsızlık
nedenlerini ise; okulun/sınıfın olumsuz fiziki koşulları, arkadaşlık ilişkisinin zayıf
olması, üniversite eğitimine ilişkin algıları, sınıfların kalabalık olması, sosyal ve
kültürel aktivite eksikliği olarak ifade etmişlerdir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.identifier.doi | | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim Fakültesi, Öğretmen Adayı, Devamsızlık, Devamsızlık Nedenleri | en_US |
dc.title | Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Devamsızlık Nedenleri | en_US |
dc.title.alternative | The Reasons of Absenteeism Behaviours of Pre-service Teachers | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 19 | en_US |
dc.identifier.startpage | 341 | en_US |
dc.identifier.endpage | 351 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayını | en_US |