Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCEYLAN, Şehnaz
dc.date.accessioned2019-05-15T11:51:11Z
dc.date.available2019-05-15T11:51:11Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/download/article-file/304241
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5827
dc.descriptionThe current study aimed at investigating views of preschool teachers on the concept of world citizenship education and teaching world citizenship in the preschool years. The Teaching World Citizenship in the Twenty-First Century Survey developed by Gallayan (2008) was used in this research. The sample consisted of 345 preschool teachers involving in in-service training programs and seminars held by the Ministry of National Education in the following cities of Turkey: Yalova, Afyonkarahisar, Eskişehir, Aksaray and Rize. It was found out that majority of the teachers believed that preschool teaching programs should consider world citizenship and wanted to teach it to children. However, teacher education received and teaching experiences gained did not enable them to teach world citizenship to children.en_US
dc.description.abstractBu araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin dünya vatandaşlığı kavramı ve okul öncesi dönemde dünya vatandaşlığı eğitimi ile ilgili görüşlerini incelemek amaçlanmıştır. Araştırmada Gallavan (2008) tarafından geliştirilen “21. Yüzyılda Dünya Vatandaşlığı Öğretimi Anket Formu (Teaching World Citizenship in the Twenty-First Century Survey)” kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Yalova, Afyonkarahisar, Eskişehir, Aksaray ve Rize illerinde gerçekleştirilen Milli Eğitim Bakanlığı hizmet içi eğitim programlarına ve seminerlerine Türkiye’nin farklı illerinden katılan toplam 345 okul öncesi öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin çoğu okul öncesi eğitim programının dünya vatandaşlığını içermesi gerektiğini, çocuklara dünya vatandaşlığını öğretmek istediğini, ancak aldıkları öğretmen eğitim programının ve alan deneyimlerinin çocuklara dünya vatandaşlığını öğretmeye hazırlamadığını belirtmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.5578/keg.6211en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDünya vatandaşlığı eğitimi, okul öncesi eğitim, okul öncesi eğitim öğretmenien_US
dc.titleOkul Öncesi Öğretmenlerinin Dünya Vatandaşlığı Eğitimi İle İlgili Görüşlerien_US
dc.title.alternativePreschool Teachers’ Views on World Citizenship Educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.startpage78en_US
dc.identifier.endpage93en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster