Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorVarank, İlhan
dc.contributor.authorYeni, Sabiha
dc.contributor.authorGecü, Zeynep
dc.date.accessioned2019-05-16T07:01:58Z
dc.date.available2019-05-16T07:01:58Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationVarank, İlhan; Yeni, Sabiha; Gecü, Zeynep. (2014) Aku, Kuramsal Eğitimbilim Dergisi - Journal Of Theoretical Educational Science, 7(2), 135-147en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/download/article-file/304244
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5857
dc.description.abstractTablet bilgisayarlar geleneksel derslerde karşılaşılan bazı problemlere çözüm üretebilecek araçlar olabilir. Bu nitel durum çalışmasının amacı eğitim-öğretim sürecinin etkinliğinin arttırılması için bir derste gerçekleştirilen sınıf içi tablet bilgisayar uygulaması ile ilgili öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesidir. Çalışmaya eğitim fakültesi öğrencilerinden 20 (%62.5) erkek ve 12 (%37.5) kız öğrenci katılmıştır. Katılımcılara açık uçlu olarak şu iki soru yöneltilmiştir: Derste tablet bilgisayar kullanımı için görüşleriniz nelerdir? ve Tablet bilgisayarlar derslerde nasıl kullanılırsa daha etkili olur? Ayrıca katılımcıların cinsiyetleri ve dokunmatik ekran kullanımı tecrübeleri ile ilgili veriler toplanmıştır. Katılımcıların görüşleri doğrultusunda belirlenen beş tema (öğretim yaklaşımı, öğrenci deneyimi, zaman yönetimi, teknik alt yapı ve aidiyet) altında ifadeler gruplanmıştır. Buna göre, tablet bilgisayarların öğretim sürecine entegrasyonu ile alakalı görüşlerinin genelde negatif yönde olduğu ve bu süreçte pek çok problemle karşılaştıkları görülmüştür.en_US
dc.description.abstractTablet PCs may produce solutions to some problems experienced in the traditional classes. The purpose of this qualitative case study is to evaluate students' suggestions about a tablet-enhanced learning environment which aims to increase the efficiency of the instructional process in the classroom. The participants of the study were 20 (62.5%) male and 12 (37.5%) female pre-service teachers. Two open-ended questions were directed to the participants: (I) What are your suggestions about the tablet-enhanced learning environment? and (II) How could tablet PCs be used more effectively during the lessons? Also, information regarding the pre-service teachers’ genders and their experiences with touch screen devices was collected. It was found that students’ opinions about the tablet-enhanced instruction were negative with respect to the five themes found (instructional approach, student experience, time management, technical problems and ownership) and they faced some problems during the instructions in the classroom.
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.5578/keg.6796en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTechnologiesen_US
dc.subjectMobile Technologies
dc.subjectMobile
dc.subjectTablet Pcs
dc.subjectTablet
dc.subjectCase Study
dc.subjectStudents
dc.subjectOpinion
dc.subjectMobil Teknolojiler
dc.subjectTablet Bilgisayarlar
dc.subjectBilgisayar
dc.subjectPC
dc.subjectDurum Çalışması
dc.subjectÖğrenci Görüşleri
dc.subjectÖğrenci
dc.subjectStudent
dc.titleEğitimde tablet bilgisayar kullanımına ilişkin öğrenci görüşleri: Bir durum çalışmasıen_US
dc.title.alternativeStudent’s opinions for using tablet pcs in education: A case studyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentYıldız Teknik Üniversitesien_US
dc.departmentYıldız Teknik Üniversitesi
dc.departmentYıldız Teknik Üniversitesi
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.startpage135en_US
dc.identifier.endpage147en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster