Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCAN, Süleyman; ÇAVA KURU; Gözde
dc.date.accessioned2019-05-17T06:41:09Z
dc.date.available2019-05-17T06:41:09Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://sbd.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2018/06/C.20-S1b5suleymancan.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5890
dc.descriptionOne of the most important tools of learning at school, play and physical activities aim to contribute to the development of students’ bodily and physical skills as well as to enhance their self-confidence, happiness, mental health and academic achievement. In our country and in the world, courses of play and physical activities can be found in different levels of schooling from pre-school to higher education. When the primary and secondary education was reconstructed as 4+4+4 in Turkey in 2012-2013, the course of “Play and Physical Activities” was incorporated into the curricula of the 1st, 2nd, 3rd and 4th grades at elementary education. The purpose of thecurrent study is to conduct an analysis of the Play and Physical Activities Course through comparison with similar courses from Germany, France, England and Italy. To this end, the study employed literature review, one of the qualitative research methods. The findings of the study revealed that the Play and Physical Course in Turkey shows some similarities to Physical Education and Sports Courses in Germany, France, England and Italy.en_US
dc.description.abstractOkulda en önemli öğrenme araçlarından birisi olan oyun ve fiziki etkinlikler öğrencilerin bedensel ve fiziksel beceri gelişimine katkıda bulunmanın yanı sıra, kendine güvenmeyi, mutluluğu sağlayarak ruh sağlığını korumayı ve derslerde başarıyı sağlamayı amaçlamıştır. Ülkemizde ve dünyada okul öncesinden yükseköğretime kadar, çeşitli kademelerde oyun ve fiziki etkinlikler eğitimine yönelik derslere rastlanmaktadır. 2012-2013 eğitim-öğretim yılında 4+4+4 kesintili eğitim sistemi ile birlikte 1- 4. sınıflara “Oyun ve Fiziki Etkinlikler” dersi uygulamaya konulmuştur. Çalışmanın amacı; Türkiye' deki Oyun ve Fiziki Etkinlikler dersinin Almanya, Fransa, İngiltere ve İtalya’daki benzer derslerin karşılaştırmalı olarak analiz edilmesidir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. Çalışma sonucunda elde edilen bulgulara göre; Türkiye’ de uygulanmakta olan Oyun ve Fiziki Etkinlikler dersi ile Almanya, Fransa, İngiltere ve İtalya da uygulanmakta olan Beden Eğitimi ve Spor dersleri benzerlik göstermektediren_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.5578/jss.66931en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOyun ve Fiziki Etkinlikler, Beden Eğitimi, İlkokul, Avrupa Ülkelerien_US
dc.titleİlkokul Programında Yer Alan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Bazı Avrupa Ülkelerindeki Benzer Dersler İle Karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeComparison of the Play and Physical Activities Course in the Elementary School Program with Similar Courses from Some European Countriesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.startpage97en_US
dc.identifier.endpage108en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster