dc.contributor.author | CAN, Süleyman; ÇAVA KURU; Gözde | |
dc.date.accessioned | 2019-05-17T06:41:09Z | |
dc.date.available | 2019-05-17T06:41:09Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | https://sbd.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2018/06/C.20-S1b5suleymancan.pdf | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/5890 | |
dc.description | One of the most important tools of learning at school, play and physical
activities aim to contribute to the development of students’ bodily and physical skills
as well as to enhance their self-confidence, happiness, mental health and academic
achievement. In our country and in the world, courses of play and physical activities
can be found in different levels of schooling from pre-school to higher education.
When the primary and secondary education was reconstructed as 4+4+4 in Turkey
in 2012-2013, the course of “Play and Physical Activities” was incorporated into the
curricula of the 1st, 2nd, 3rd and 4th grades at elementary education. The purpose of thecurrent study is to conduct an analysis of the Play and Physical Activities Course
through comparison with similar courses from Germany, France, England and Italy.
To this end, the study employed literature review, one of the qualitative research
methods. The findings of the study revealed that the Play and Physical Course in
Turkey shows some similarities to Physical Education and Sports Courses in
Germany, France, England and Italy. | en_US |
dc.description.abstract | Okulda en önemli öğrenme araçlarından birisi olan oyun ve fiziki etkinlikler
öğrencilerin bedensel ve fiziksel beceri gelişimine katkıda bulunmanın yanı sıra,
kendine güvenmeyi, mutluluğu sağlayarak ruh sağlığını korumayı ve derslerde
başarıyı sağlamayı amaçlamıştır. Ülkemizde ve dünyada okul öncesinden
yükseköğretime kadar, çeşitli kademelerde oyun ve fiziki etkinlikler eğitimine yönelik
derslere rastlanmaktadır. 2012-2013 eğitim-öğretim yılında 4+4+4 kesintili eğitim
sistemi ile birlikte 1- 4. sınıflara “Oyun ve Fiziki Etkinlikler” dersi uygulamaya
konulmuştur. Çalışmanın amacı; Türkiye' deki Oyun ve Fiziki Etkinlikler dersinin
Almanya, Fransa, İngiltere ve İtalya’daki benzer derslerin karşılaştırmalı olarak
analiz edilmesidir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi
kullanılmıştır. Çalışma sonucunda elde edilen bulgulara göre; Türkiye’ de
uygulanmakta olan Oyun ve Fiziki Etkinlikler dersi ile Almanya, Fransa, İngiltere ve
İtalya da uygulanmakta olan Beden Eğitimi ve Spor dersleri benzerlik göstermektedir | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.identifier.doi | 10.5578/jss.66931 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Oyun ve Fiziki Etkinlikler, Beden Eğitimi, İlkokul, Avrupa Ülkeleri | en_US |
dc.title | İlkokul Programında Yer Alan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Bazı Avrupa Ülkelerindeki Benzer Dersler İle Karşılaştırılması | en_US |
dc.title.alternative | Comparison of the Play and Physical Activities Course in the Elementary School Program with Similar Courses from Some European Countries | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Kuramsal Eğitimbilim Dergisi | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 20 | en_US |
dc.identifier.startpage | 97 | en_US |
dc.identifier.endpage | 108 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayını | en_US |