dc.contributor.author | YAŞAR EKİCİ; Fatma; ATAALP, Rabia; ÇELEBİ, Rabia; EMİNOĞLU, Cansu Eda; YÜKSEL, Gamze | |
dc.date.accessioned | 2019-05-17T07:26:08Z | |
dc.date.available | 2019-05-17T07:26:08Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | https://sbd.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2018/06/C.20-S1b11fatmayasarekici.pdf | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/5896 | |
dc.description | The main aim of this research is to examine relationship between critical
thinking attitudes of preschool teachers and professional ethical principles they
perceive. The relational screening model was used in the research. The research
sample consists of 500 preschool teachers working in 49 preschool education
institutions (27 public and 22 private) in 4 provinces of İstanbul (Ümraniye,
Başakşehir, Bağcılar, Küçükçekmece) in 2016-2017 academic year. The results
obtained from the research are as follows: Significant relationship was detected
between the critical thinking attitudes of preschool teachers and the Professional
ethical principles they perceive. The critical thinking attitudes of preschool teachers
do not vary by the occupational seniority. The critical thinking attitudes of preschool
teachers vary by the type of institution they work and marital status.The Professional
ethical principles that preschool teachers perceive do not vary by the occupational
seniority, type of institution they work and marital status
Keywords: Preschool Teacher, Critical Thinking, | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın temel amacı okul öncesi öğretmenlerinin eleştirel düşünme
tutumları ile algıladıkları mesleki etik ilkeleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir.
Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2016-
2017 eğitim öğretim yılında İstanbul ilinin 4 ilçesindeki (Ümraniye, Başakşehir,
Bağcılar, Küçükçekmece) 49 okul öncesi eğitim kurumunda (27 devlet, 22 özel) görev
yapmakta olan 500 okul öncesi öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama
aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu”, “Eleştirel Düşünme Tutum Ölçeği” ve “Mesleki
Etik İlkeler Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma için toplanan veriler SPSS 20 programı
kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda: Okul öncesi öğretmenlerinin
eleştirel düşünme tutumları ile algıladıkları mesleki etik ilkeleri arasında pozitif yönlü
anlamlı ilişki saptanmıştır. Okul öncesi öğretmenlerinin eleştirel düşünme tutumları
mesleki kıdeme göre farklılaşmazken, çalışılan kurum türü ve medeni duruma göre
anlamlı düzeyde farklılaşmaktadır Okul öncesi öğretmenlerinin algıladıkları mesleki
etik ilkeleri mesleki kıdem, çalışılan kurum türü ve medeni duruma göre anlamlı
düzeyde farklılaşmamaktadır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.identifier.doi | 10.5578/jss.66224 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Okulöncesi Öğretmeni, Eleştirel Düşünme, Mesleki Etik | en_US |
dc.title | Okul Öncesi Öğretmenlerinin Eleştirel Düşünme Tutumları ile Algıladıkları Mesleki Etik İlkeleri Arasındaki İlişki | en_US |
dc.title.alternative | Relationship Between Critical Thinking Attitudes of Preschool Teachers and Professional Ethical Principles They Perceive | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 20 | en_US |
dc.identifier.startpage | 223 | en_US |
dc.identifier.endpage | 242 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayını | en_US |