Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYAŞAR EKİCİ; Fatma; ATAALP, Rabia; ÇELEBİ, Rabia; EMİNOĞLU, Cansu Eda; YÜKSEL, Gamze
dc.date.accessioned2019-05-17T07:26:08Z
dc.date.available2019-05-17T07:26:08Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://sbd.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2018/06/C.20-S1b11fatmayasarekici.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5896
dc.descriptionThe main aim of this research is to examine relationship between critical thinking attitudes of preschool teachers and professional ethical principles they perceive. The relational screening model was used in the research. The research sample consists of 500 preschool teachers working in 49 preschool education institutions (27 public and 22 private) in 4 provinces of İstanbul (Ümraniye, Başakşehir, Bağcılar, Küçükçekmece) in 2016-2017 academic year. The results obtained from the research are as follows: Significant relationship was detected between the critical thinking attitudes of preschool teachers and the Professional ethical principles they perceive. The critical thinking attitudes of preschool teachers do not vary by the occupational seniority. The critical thinking attitudes of preschool teachers vary by the type of institution they work and marital status.The Professional ethical principles that preschool teachers perceive do not vary by the occupational seniority, type of institution they work and marital status Keywords: Preschool Teacher, Critical Thinking,en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı okul öncesi öğretmenlerinin eleştirel düşünme tutumları ile algıladıkları mesleki etik ilkeleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2016- 2017 eğitim öğretim yılında İstanbul ilinin 4 ilçesindeki (Ümraniye, Başakşehir, Bağcılar, Küçükçekmece) 49 okul öncesi eğitim kurumunda (27 devlet, 22 özel) görev yapmakta olan 500 okul öncesi öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu”, “Eleştirel Düşünme Tutum Ölçeği” ve “Mesleki Etik İlkeler Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma için toplanan veriler SPSS 20 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda: Okul öncesi öğretmenlerinin eleştirel düşünme tutumları ile algıladıkları mesleki etik ilkeleri arasında pozitif yönlü anlamlı ilişki saptanmıştır. Okul öncesi öğretmenlerinin eleştirel düşünme tutumları mesleki kıdeme göre farklılaşmazken, çalışılan kurum türü ve medeni duruma göre anlamlı düzeyde farklılaşmaktadır Okul öncesi öğretmenlerinin algıladıkları mesleki etik ilkeleri mesleki kıdem, çalışılan kurum türü ve medeni duruma göre anlamlı düzeyde farklılaşmamaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.5578/jss.66224en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkulöncesi Öğretmeni, Eleştirel Düşünme, Mesleki Etiken_US
dc.titleOkul Öncesi Öğretmenlerinin Eleştirel Düşünme Tutumları ile Algıladıkları Mesleki Etik İlkeleri Arasındaki İlişkien_US
dc.title.alternativeRelationship Between Critical Thinking Attitudes of Preschool Teachers and Professional Ethical Principles They Perceiveen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.startpage223en_US
dc.identifier.endpage242en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster