Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkçakın, Veysel
dc.date.accessioned2019-05-21T06:48:04Z
dc.date.available2019-05-21T06:48:04Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://sbd.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2018/06/C.20-S1b13veyselakcakin.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5937
dc.descriptionThe aim of this research is to adapt the Science Learning Motivation Scale developed by Tuan, Chin and Shieh to Turkish for mathematics lesson. For this purpose psychometric properties of the scale have been examined. Participants of this research are 462 high school students. The forward translation technique has been used because cultural features of the Motivation towards Mathematics Learning Scale are taken in to account. Since the original form of the scale was developed for the science lesson, explanatory factor analysis was used first to reveal the structure for the mathematics and for high school students. Model data consistency was examined by confirmatory factor analysis. It was seen that the reliability of each of the factors forming the scale was high and the Motivation towards Mathematics Learning Scale had a similar factor structure to the original scale. In conclusion, according to the findings obtained from the validity and reliability studies of Motivation towards Mathematics Learning Scale, It can be said that the scale is appropriate to the Turkish Language and high school students' motivations for learning mathematics can be measured as valid and reliable.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Tuan, Chin ve Shieh tarafından geliştirilen Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeği’nin matematik dersi için Türkçeye uyarlanmasıdır. Bu amaç doğrultusunda ölçeğin psikometrik özellikleri incelenmiştir. Araştırmanın katılımcılarını 462 lise öğrencisi oluşturmaktadır. Matematik Öğrenmeye Yönelik Motivayon (MÖYM) Ölçeği’nin Türkçeye çevirisinde kültürel özellikleri dikkate almasından dolayı ileri çeviri tekniği kullanılmıştır. Ölçeğin özgün formu fen bilgisi dersi için geliştirilmiş olduğundan, matematik dersi ve lise düzeyinde öğrenim gören öğrenciler için yapısını ortaya çıkarmak için öncelikle açıklayıcı faktör analizi kullanılmıştır. Model veri uyumu ise doğrulayıcı faktör analizi ile incelenmiştir. Ölçeği oluşturan faktörlerin her birinin güvenirliğinin yüksek olduğu ve MÖYM Ölçeğinin orijinal ölçekle benzer faktör yapısına sahip olduğu görülmüştür. Sonuç olarak MÖYM Ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışmalarından elde edilen bulgulara göre, Türkçeye uygun olduğu ve lise düzeyindeki öğrencilerin matematik öğrenmeye yönelik motivasyonlarını geçerli ve güvenilir olarak ölçebileceği söylenebiliren_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.5578/jss.66959en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMotivasyon, Matematik Motivasyon Ölçeği, Matematik, Geçerlik ve Güvenirlik, Lise Öğrencilerien_US
dc.titleMatematik Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeğinin Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmasıen_US
dc.title.alternativeValidity and Reliability Study of Turkish Version of Motivation towards Mathematics Learning Questionnaireen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.startpage259en_US
dc.identifier.endpage277en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster