dc.contributor.author | CAN, Şendil | |
dc.contributor.author | ÇELİK, Cüneyd | |
dc.date.accessioned | 2019-05-21T08:19:04Z | |
dc.date.available | 2019-05-21T08:19:04Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | https://sbd.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2018/06/C.20-S1b16sendilcan.pdf | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/5940 | |
dc.description | The aim of this study is to investigate the teaching-learning conceptions of
pre-service teachers who are studying in the science teaching and classroom teaching
departments and also who will carry out science courses in the future. The current
study employing survey model was conducted on a total of 141 fourth year pre-service
teachers (71 are pre-service science teachers and 70 are pre-service classroom
teachers) in the fall term of 2015-2016 academic year. “Teaching-Learning
Conception Scale” was used as a data collection tool. İt was concluded that the female
pre-service teachers have higher level conception of constructivist approach than the
male students and the pre-service classroom teachers have higher level conception of
constructivist approach than the pre-service science teachers. | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı gelecekte fen bilimleri dersini yürütecek, fen bilgisi ve
sınıf öğretmenliği programlarında öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarının
sahip olduğu öğretme-öğrenme anlayışlarını incelemektir. Tarama yöntemiyle
yürütülen bu çalışma, 2015-2016 Eğitim-Öğretim yılı güz dönemi 4. sınıfta öğrenim
gören 71 Fen bilgisi ve 70 Sınıf öğretmen adayı olmak üzere toplam 141 öğrenci
üzerinde yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak, “Öğretme-Öğrenme Anlayışları
Ölçeği” kullanılmıştır. Cinsiyet açısından kadın öğretmen adaylarının, erkek
öğretmen adaylarına göre; program türü açısından da Sınıf öğretmen adaylarının,
Fen bilgisi öğretmen adaylarına göre daha fazla yapılandırmacı anlayışa sahip
olduğu sonucuna ulaşılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.identifier.doi | 10.5578/jss.66997 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Öğretme-Öğrenme Anlayışı, Fen Bilgisi Öğretmenliği, Sınıf Öğretmenliği, Yapılandırmacı Anlayış, Geleneksel Anlayış | en_US |
dc.title | Fen Bilgisi ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının ÖğretmeÖğrenme Anlayışlarının İncelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Investigation of Science and Classroom Teachers’ TeachingLearning Understandings | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 20 | en_US |
dc.identifier.startpage | 327 | en_US |
dc.identifier.endpage | 339 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayını | en_US |