dc.contributor.advisor | Aksoy, Fatih | |
dc.contributor.author | Şahin, Adil | |
dc.date.accessioned | 2019-05-22T05:43:41Z | |
dc.date.available | 2019-05-22T05:43:41Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/6010 | |
dc.description | In this study, the process of biodiesel production from mustard oil was optimized using a single-stage alkaline catalyst (NaOH). Optimization process was carried out depending on parameters such as catalyst concentration, methanol-oil ratio, reaction temperature, and reaction time. The optimum biodiesel conversion efficiency was obtained to be 89,67% at 0,75% catalyst concentration, 20% methanol-oil ratio, 90 minutes reaction time, and 60 °C reaction temperature. The fuel properties of biodiesel obtained under optimal conditions were determined. B50 fuel was obtained by mixing biodiesel (B100) with diesel fuel in 50% rate in volume. The effects of these fuels (B100 and B50) on engine performance and emissions were investigated on a direct-injection, single cylinder diesel engine. With the use of B100 and B50 fuels, engine power and torque decreased whereas specific fuel consumption increased in comparison to diesel fuel. It is observed that there are developments with regard to CO and NOx emissions when compared to the diesel fuel. | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, hardal yağı metil ester üretim süreci tek aşamalı alkali katalizör (NaOH) kullanılarak optimize edilmiştir. Optimizasyon süreci katalizör konsantrasyonu, metil alkol/yağ oranı, reaksiyon sıcaklığı ve reaksiyon süresi gibi parametrelere bağlı olarak gerçekleştirilmiştir. Optimum metil ester dönüşüm verimi %0,75 katalizör konsantrasyonu, %20 metil alkol/yağ oranı, 90 dk reaksiyon süresi ve 60 °C reaksiyon sıcaklığında %89,67 olarak elde edilmiştir. Optimum koşullarda elde edilen biyodizelin yakıt özellikleri belirlenmiştir. Biyodizel (B100) hacimsel olarak %50 oranında motorin ile karıştırarak B50 yakıtı elde edilmiştir. Bu yakıtların (B100 ve B50) motor performans ve emisyonlarına etkileri tek silindirli, direkt enjeksiyonlu bir dizel motorunda incelenmiştir. Dizel yakıtı ile karşılaştırıldığında B100 ve B50 yakıtlarının kullanımı ile motor gücü ve momenti azalmış, özgül yakıt tüketimi ise artmıştır. CO ve NOx emisyonlarında dizel yakıtına göre iyileşmeler gözlenmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Biyodizel, Hardal, Egzoz Emisyonları, Transesterifikasyon | en_US |
dc.title | Hardal Yağından Elde Edilen Biyodizelin Motor Performansına Etkileri ve Fiziksel Özelliklerinin İncelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Bıodıesel Productıon Process Optımızatıon From Mustard Oıl And the Effects on Engıne Performance | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 82 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |