Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKarabulut, Abdurrahman
dc.contributor.authorDahil, Lütfiye
dc.date.accessioned2019-05-22T14:17:11Z
dc.date.available2019-05-22T14:17:11Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/6070
dc.descriptionIn recent century, one of the most important efforts of scientists is to find the solution of health problems due to the negativities triggered by the use of advancing technology. One of the most important negativities is the vibration, which we are exposed to at every point of our lives. The effect of vibration is seen as tiredness in vehicles. In order to prevent the negative effects of vibration, it is possible to take some technical measures. The most important one of them is the works aiming to decrease the effects of vibration source. In this study, it has been aimed to decrease the vibration reaching the passengers in vehicle seats. For this purpose, seat leg has been produced from aluminum-foam material via vacuum casting method. For this purpose, 2 different experimental works have been done. First, amplitude frequency graphics have been obtained in laboratory medium by using modal analysis method. Second, by making measurements while the vehicle was moving, acceleration-time graphics have been obtained. By comparing the results of both of experiments, it has been determined that aluminum-foam leg has damped the vibration more than original leg could.en_US
dc.description.abstractİçinde bulunduğumuz yüzyılda bilim insanlarının en önemli çabalarından biride, gelişen teknoloji kullanımına bağlı olarak ortaya çıkan olumsuzlukların tetiklediği sağlık sorunlarına çözüm bulmaktır. Bu olumsuzlukların en önemlilerinden biri de yaşamımız boyunca hayatın her yerinde maruz kaldığımız titreşimdir. Taşıtlarda titreşim etkisi yorgunluk olarak ortaya çıkmaktadır. Titreşimin olumsuz etkilerinden korunmak için bazı teknik önlemler almak mümkündür. Bunların en önemlisi titreşim kaynağının etkilerini azaltmaya yönelik yapılan çalışmalardır. Bu araştırmada, araç koltuklarında yolcuya gelen titreşimin azaltılması hedeflenmiştir. Bunun için vakum döküm yöntemiyle alüminyum köpük malzemeden koltuk ayağı imal edilmiştir. Bu amaçla iki farklı deneysel çalışma yapılmıştır. İlkinde laboratuvar ortamında deneysel modal analiz yöntemi kullanılarak genlik frekans grafikleri elde edilmiştir. İkincisinde araç hareket halindeyken ivme ölçümü yapılarak ivme-zaman grafikleri elde edilmiştir. Her iki deney sonuçları karşılaştırılarak, alüminyum köpük ayakların orijinal koltuk ayağına göre titreşimi daha iyi sönümlediği tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYolcu koltuğu, Alüminyum köpük, Titreşim, İvme, Sönümleme,en_US
dc.titleAlüminyum Gözenekli Malzemenin Üretimi ve Araç Koltuğu Konstrüksiyonunda Titreşim Etkisinin Araştırılmasıen_US
dc.title.alternativeProductıon of Alumınum Porous Materıal and Investıgatıon of Effects Vıbratıon in Constructıon Vehıcle Seaten_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • Doktora Tezleri [57]
    Fen Bilimleri Enstitüsü'ne ait Doktora Tezlerini içerir.

Basit öğe kaydını göster