Özel okullarda görev yapan öğretmenlerin görüşlerine göre yöneticilerin teknolojik liderlik düzeyi ile yöneticilik etkililiği arasındaki ilişkinin incelenmesi
Abstract
Bu araştırmada, Antalya ili özel anaokulu, özel ilkokulu, özel ortaokulu ve özel liselerinde görevli öğretmenlerin algılarına göre birlikte çalıştıkları yöneticilerin teknoloji liderliği düzeyi ile yönetici etkililiği düzeyi arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığının saptanması amaçlanmıştır.
Tarama modelinde yapılan araştırmanın örneklemi, Antalya ili evreninde görev yapan toplam 1611 özel okul öğretmeninden amaçlı bir şekilde belirlenen 424 tane özel okul öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada; Sincar (2011)’ın geliştirdiği “Teknolojik Liderlik Rolleri Envanteri” ile Koçak ve Helvacı (2011) tarafından geliştirilen “Okul Yöneticilerinin Etkililiği Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçeklerin her ikisi de değerlendirme kolaylığı açısından optik formlara dönüştürülerek uygulanmıştır.
Bu ölçeklerle elde edilen veriler SPSS istatistik programında çözümlenmiştir. Katılımcı öğretmenlerin demografik özellikleri, frekans ve yüzde istatistikleri ile alt problemlerin çözümü için yapılan analizler de ortalama, standart sapma, kolerasyon, t-Testi ve Anova Testidir.
Araştırma sonucu elde edilen bulgulara göre, özel okul öğretmenlerinin görüşlerine göre yöneticilerin teknoloji liderliği düzeyi ile yöneticilerinin etkililik düzeyi arasında anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. The aim of this study is to investigate the relationship between technological leadership levels and the effectiveness of school administrators in private kindergatrens, primary, secondary and high schools in the province of Antalya.
The ‘Survey Research Methodolgy’ was followed in this study. It is composed of 424 purposefully determinated private school teachers within 1611 (private school) teachers who are officiating in Antalya. In this study, the ‘The Technological Leadership Role Scale’, which was developed by Sincar (2011) and the “School Principals Effectiveness Questionnaire”, developed by Koçak and Helvacı (2011), have been used. Both scales have been converted into optical form for ease of evaluation.
Data obtained from the aforementioned scales have been analysed by means of SPSS, a statistical analysis programme. To track the demographic characteristics of participants, to determine various frequency and percentage statistics and to calculate averages and standard deviations ANOVA and T-tests have been used.
Research findings show that there is a significant correlation between technological leadership levels and levels of effectiveness in private schools managers.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [879]