dc.contributor.advisor | Yörük,Sinan | |
dc.contributor.author | Temel, Yasin | |
dc.date.accessioned | 2019-05-27T06:16:42Z | |
dc.date.available | 2019-05-27T06:16:42Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/6161 | |
dc.description | In this study, cyber bullying behaviours - cyber victimization experiences seen among High School students and awareness of the teachers and administrators working in secondary education institutions were attempted to be defined .
The study was performed with 56 teachers, 15 school administrators and 252 students studying at 9th, 10th, 11st and 12nd grades in 6different secondary education institutions connected to National Education Ministry in Çal, Baklan, Bekilli the districts of Denizli having similar socio-economic aspects.
In the study conducted with students “Cyber bullying - Victimization Scales” and “Personal Information Forms’’ were used. In the study conducted with teachers and school administrators “Awareness Survey” was used as a data collection tool. The methods used for data analysis were “Frequency and Percentage, T-Test (Independent Samples), One-Way Analysis of Variance (Anova)’’ . “The Content Analysis’’ was applied to open-ended questions.
The study indicated that %6,8 of the Students cyber-bullied once or more than once and %20,2 of the Students were exposed to cyber-bullying. It was found that male students showed cyber bullying behaviours more than female students. The study also indicated that Socio-economic parameters had no effect on these kinds of behaviours.However the frequency of internet usage and using internet for chat found to be effective in favor of cyber bullying – victimization behaviours.
When exposed to cyber bullying %71 of the students stated that they would tell the situation to their friends , %42,1 to their teachers , %43,7 to school adminstrators and %56,7 to their parents.
The study indicated that %73,2 of the teachers and %93,3 of the school adminstrators already knew concept of cyber-bullying and cyber-victimization . It was also found that %17,9 of the teachers and %73,3 of the school administrators carried out studies on prevention of cyber-bullying at their schools. | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, ortaöğretim öğrencilerinde görülen siber zorbalık davranışları - siber mağdurluk yaşantıları ile ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenler ve yöneticilerinin farkındalıkları belirlenmeye çalışılmıştır.
Araştırma, Denizli ilinin sosyo-ekonomik yönden benzerlik gösteren Çal, Bekilli ve Baklan ilçelerinde, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı 6 ortaöğretim okulunda, 9.,10.,11.,12. sınıflarında eğitim öğretim gören 252 öğrenci ile bu okullarda görevli 56 öğretmen ve 15 okul yöneticisi ilegerçekleştirilmiştir.
Öğrencilerle yürütülen çalışmada siber zorbalık ve siber mağdurluk ölçekleri ile kişisel bilgi formları kullanılmıştır. Öğretmenler ve okul yöneticileriyle yürütülen çalışmada ise veri toplama aracı olarak farkındalık anketi kullanılmıştır.Verilerin analizinde frekans ve yüzdeler, bağımsız örnekle t-testi, tek yönlü varyans analizi(Anova) kullanılmış olup açık uçlu sorulara ise içerik analizi uygulanmıştır.
Araştırmada, öğrencilerin %6,8’nin bir ya da birden çok kez siber zorbalık yaptıkları, %20,2’sinin de siber zorbalığa maruz kaldıkları belirlenmiştir. Erkek öğrencilerin kız öğrencilerden daha fazla siber zorbalık davranışları gösterdikleri tespit edilmiştir. Sosyo-ekonomik değişkenlerin bu tür davranışlara etkisinin olmadığının görüldüğü araştırmada internet kullanma sıklığı ile interneti sohbet amaçlı kullanma durumlarının siber zorbalık ve siber mağdurluk davranışlarında etkili olduğu görülmüştür.
Öğrencilerin %71’i siber zorbalığa maruz kaldıklarında bu durumu arkadaşlarına söyleyebileceğini, %42,1’i öğretmenine, %43,7’si okul yöneticilerine ve %56,7’ si anne-babasına söyleyebileceğini belirtmiştir.
Öğretmenlerin %73,2’sinin, okul yöneticilerin de %93,3’nün daha öncesinde siber zorbalık ve siber mağdurluk kavramlarını daha önceden bildiklerininbelirlendiği araştırmada, öğretmenlerin %17,9’nun ve okul yöneticilerinin de %73,3’nün okullarında siber zorbalığa karşı önleyici çalışmalar yaptıkları tespit edilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Siber Zorbalık, Siber Mağdurluk, Okul Yöneticisi, Öğretmen. | en_US |
dc.title | Ortaöğretim Öğrencilerinde Siber Zorbalık Davranışları/Mağduriyetleri ve Öğretmenler İle Okul Yöneticilerinin Farkındalıkları | en_US |
dc.title.alternative | Cyber-Bullyıng Behavıors/Vıctımhoods Among Students of Secondary Educatıon And Awareness of Teachers And School Admınıstrators. | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 81 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |